Archief - Processor upgrade?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Matloc

Legacy Member
Beste forumgenoten,

Omdat ik veel vertrouwen heb in jullie weten en kunnen kom ik met de volgende vraag. Ik heb een paar dagen geleden COD Black Ops gekocht met in het achterhoofd dat deze toch niet ten volle zou kunnen draaien op mijn laptop (Packard Bell Easynote LM86). Dit bleek dan ook het geval te zijn.
Van te voren had ik al wel op systemrequirementslab.com gecheckt of deze zonder problemen zou draaien op mijn laptop en deze site zei dat het ging.

Nu wou ik toch al een tijd mijn processor "upgraden" naar een betere omdat ik dacht dat hier het probleem zat, maar ik las net dat het ook aan andere dingen kan liggen zoals een tekort aan geheugen of andere meer technische tekortkomingen(waar ik weinig tot niets van af weet...).

Nu is dus mijn vraag: zou ik een betere processor(heb nu een Intel Core i3 CPU 2.13Ghz in mijn laptop laten steken) aanschaffen of hebben jullie betere ideeën?

superbus

Legacy Member
Het ligt vooral aan de grafische kaart, in het algemeen hebben laptops grafische kaarten (chip op moederbord) die de huidige games niet aankunnen.
Voor COD BO ben je beter af met een desktop met daarin een goeie grafische kaart. Ik weet niet of er laptops zijn die zulke spellen aankunnen, maar als ze er zijn zal je al meer betalen dan voor een desktop pc.

R3L4X

Legacy Member
De kans dat je die processor kan vervangen is miniem en de performance die je daarmee wint zal ook zeer klein zijn, enigste optie is een betere laptop kopen of een gamingsysteem.

sneax

Legacy Member
Ik zou da ni doen das weggesmeten geld (tenzij geld geen probleem is natuurlijk). Ik betwijfel ten eerste of da gaat, in laptops zijn die chips vaak op het moederbord gesoldeerd. Ten tweede gaat de extra snelheid marginaal zijn. In een gewone pc is dat nog te doen aangezien die onderdelen interoperatief zijn, maar bij een laptop is da not done.

Ten tweede is uw i3 relatief krachtig hoor, die zou geen problemen moeten hebben met Black ops, ik denk dat het eerder de videokaart is, zeker als ge in hogere resoluties wilt spelen.

Alsook zou black ops wel moeten draaien op uw laptop, met relatief mooie settings (medium ofzo).

Matloc

Legacy Member
K, dus tot nu toe is de nieuwe processor zeker af te raden... Misschien voor de rest als ik nog wat meer info geef over wat er allemaal in mijn laptop zit er een oplossing kan komen?(naast de grafische kaart)

RAM geheugen: 4GB (3.86GB beschikbaar)
Type systeem: 64 bit
Grafsiche kaart: ATI Mobility Radeon HD 5470

Toen ik mijn laptop kocht(ongeveer 8 maanden geleden) wist ik dat een laptop inderdaad niet het ideale was om games mee te spelen, maar door plaatsgebrek en mobiele redenen heb ik toch voor de laptop geopteerd. Enjah, ik weet dat de grafische kaart die hierin zit niet geweldig is...

Mijn budget was ook niet geweldig groot, ben maar een gewoon studentje met vakantiewerk :p.

Dus, misschien dat een betere grafische kaart dan de oplossing is hierin?(een desktop of nieuwe laptop ga ik trouwens niet kopen ;))

Exit

Legacy Member
oplossing komen, neen, er kan niet echt een oplossing komen, ongeacht welke info je nog geeft.

meer ram zal niet zoveel uitmaken, tenzij het nu 100% gebruikt wordt
cpu zal ook niet zoveel verschil maken
vga kan je 99,999% niet vervangen, indien het mogelijk zou zijn zal je geen vervanging vinden.

de rest van speqs maakt niet uit.

Mr. Humphries

Legacy Member
Alles van eyecandy afzetten en dan zal je het misschien wel kunnen draaien.
Hardware van je laptop upgraden mag je vergeten.

Matloc

Legacy Member
k, bedankt voor de hulp, dan zal het gewoon wat lijden worden tijdens het spelen en zeker geen multiplayer voor mij...(was de "main reason" om het spel te kopen)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan