Archief - Raad nodig, Vervanging GPU

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hellconflict

Legacy Member
Hallo,

Ik zit momenteel met een probleempje... Dit is ons thuiscomputer en onze GPU kaart is kapot. En ik snap er niets van ;p

Mobo
MSI K8N NEO4

CPU
AMD Athlon x64

Oude GPU
MSI NX7600GS

Mijn vraag is: Welke kaarten kan je nog kopen die nog compatibel zijn? Ik heb gewoon een kaart nodig zodat het systeem terug kan draaien ;p

Als je meer info nodig hebt stel gerust :)
Mvg
Walter

R3L4X

Legacy Member
Wat is je budget en wat zijn je doeleinden (gamen, office, internet)?

Yvezzke

Legacy Member
Wss AGP slotje nog? Zoja, een 7800GS van Nvidia of een 1950Pro van ATI.

magere-hein

Legacy Member
Tis PCI-E ze denkek, heb vlug even gegoogled om afbeeldingen en zag er PCI-E uit.
Om de PC terug te laten draaien zouwek voorstellen de goedkoopste kaarten van ATI/geforce.

Ikzelf neem altijd ne HD5450 om gewoon beeld te geven. Hebde alle aansluitingen op: VGA, DVI en HDMI

Moest de andere kaart nog beeld geven zouwek aanraden van eerst de oude drivers eraf te gooien.

Nog een vraagje, hoe weet ge da het de GPU is die stuk is? Wa zijn juist de symptomen?

Hellconflict

Legacy Member
magere-hein zei:
Tis PCI-E ze denkek, heb vlug even gegoogled om afbeeldingen en zag er PCI-E uit.
Om de PC terug te laten draaien zouwek voorstellen de goedkoopste kaarten van ATI/geforce.

Ikzelf neem altijd ne HD5450 om gewoon beeld te geven. Hebde alle aansluitingen op: VGA, DVI en HDMI

Moest de andere kaart nog beeld geven zouwek aanraden van eerst de oude drivers eraf te gooien.

Nog een vraagje, hoe weet ge da het de GPU is die stuk is? Wa zijn juist de symptomen?

Je het is PCIe. Daar ben ik al zeker van. de symptomen zijn: verticalen lijnen met 'kapote pixels'....
ik heb gegoogled en het lijkt het meest op dit:

Google Afbeeldingen resultaat voor http://i33.photobucket.com/albums/d76/MenTalTerYn/brokenScreen.jpg

en

Google Afbeeldingen resultaat voor http://img441.imageshack.us/img441/7825/dsc01046pe.jpg

Alvast hartelijk gebedankt!

magere-hein

Legacy Member
Hellconflict zei:
Je het is PCIe. Daar ben ik al zeker van. de symptomen zijn: verticalen lijnen met 'kapote pixels'....
ik heb gegoogled en het lijkt het meest op dit:

Google Afbeeldingen resultaat voor http://i33.photobucket.com/albums/d76/MenTalTerYn/brokenScreen.jpg

en

Google Afbeeldingen resultaat voor http://img441.imageshack.us/img441/7825/dsc01046pe.jpg

Alvast hartelijk gebedankt!

Zal idd de kaart zijn die stuk is. Ne HD5450 zal het best zijn. Is zowa het goedkoopste en zuinigste kaartje die er is denkek.

mdgf

Legacy Member
Tweedehandskaartje kopen, 50€ betalen voor een 5450 is gewoon zot imo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan