Archief - Raar probleem met netwerkadaptor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TRC

Legacy Member
Omdat mijn Pc geen draadloze netwerkkaart heeft, maak ik gebruik van een usb-stick (Asus 802.11g 54 Mbps). De eerste keer had ik die in een USB-hub gestoken, maar soms valt het signaal even weg (de USB-hub is nog een USB1.1), maar hoe ik ook probeer om die stick in een andere USB-poort in mijn pc te steken, ik krijg enkel verbinding met internet als ik het in die hub steek. Anders krijg ik steeds: geen verbindingen beschikbaar.

Help?

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Stuurprogramma al proberen herinstalleren wanneer die in andere usb zit?

Dom eigenlijk om dat eerst op 1.1 te steken, de meeste providers bieden al downloadsnelheden aan hoger dan de snelheid van USB 1.1.

TRC

Legacy Member
T€RM!N4T0R zei:
Stuurprogramma al proberen herinstalleren wanneer die in andere usb zit?

Dom eigenlijk om dat eerst op 1.1 te steken, de meeste providers bieden al downloadsnelheden aan hoger dan de snelheid van USB 1.1.

Yep, heb ik al geprobeerd.

Goh ja, die hub was gewoon het meest toegankelijk en ik wou het gewoon testen. Normaal zou het niet mogen dat die maar alleen op de eerste usb-poort werkt.

Niemand? Ik heb ook al eens geprobeerd om het in de poort te steken waar de hub normaal steekt, maar werkt ook niet ...

Nielsvds

Legacy Member
Die draadloze usb netwerk sticks vereisen wel USB 2.0. Dat zou ook de oorzaak van je probleem, omdat je maar over een usb 1.1 hub beschikt.

TRC

Legacy Member
Nielsvds zei:
Die draadloze usb netwerk sticks vereisen wel USB 2.0. Dat zou ook de oorzaak van je probleem, omdat je maar over een usb 1.1 hub beschikt.

Ik heb naar mijn weten hem volledig gedeïnstalleerd. Kan je me anders eens zeggen hoe ik het volgens jou zou moeten de-installeren?
Via de 1.1 werkt hij net wel, dus dat kan het probleem niet zijn.

Nielsvds

Legacy Member
Met behulp van usb view kan je usb apparaten verwijderen. Belangrijk, herstart je computer.
Herinstalleer nadien de drivers en steek de stick rechtstreeks in een USB poort.

TRC

Legacy Member
Zal het straks eens proberen se. Ik laat iets weten.

Nielsvds zei:
Met behulp van usb view kan je usb apparaten verwijderen. Belangrijk, herstart je computer.
Herinstalleer nadien de drivers en steek de stick rechtstreeks in een USB poort.

It worked!!! Heel fel bedankt:applause::niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan