Archief - raar probleem! :s

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Focuskn

Legacy Member
dag allemaal

ik zit met volgend probleem:

ik zet de pc op hij begint te starten, en valt dan gewoon uit.. het is ni op een bepaalt scherm.. soms start hij windows volledig (dus dat ik op bureaublad geraak enz..) en dan gwn POEF weg.. dus hij valt gewoon uit als het hem uitkomt :)

en als hij uitvalt.. kan ik hem niet herstarten..maar moet ik de voeding uitzetten, tot het groene lampje van het mobo uit is dan terug voeding aan en herstarten.

dit zijn mijn specs.:
mobo: asus p5q3
cpu: q6600 (stock speed)(G0 uitvoering)
ram: 4gig kingston ddr3 (2 x 2gig)
gfx: asus 450GTS
psu: Coolermaster 700watt (80+ spec)

wat zou het probleem kunnen zijn?
alvast bedankt voor de hulp ;)

mvg kevin

Yvezzke

Legacy Member
Wss voeding, aangezien ge die telkens moet uitzetten om te kunnen rebooten.Mss stofprobleem of hitte, anders voeding uitlezen of proberen met andere indien mogelijk.

Focuskn

Legacy Member
mja zou misschien wel kunnen.. maar zit ook met dit..

de south bridge is echt suuuuper warm.. ge kunt der u hand ni ophoude :o
egt ni normaal warm!!!

mss RMA?

Sjoepap

Legacy Member
warmteprobleem kan ook

je kan speciale zallman southbridge heatsinks kopen en die erop plaatsen of er een fan op richten

Focuskn

Legacy Member
ben nieuw mobo gaan hale.. (ingewisseld)
de temp was egt enorm..ge kon der gene sec. uwe vinger ophoude ni normaal!!!

iere juist rap is ineengestoke en draaide :)
heeft half uurke opgestaan :) wa anders max 5min was.. en
na da half u niks van warmte ;) dus ideaal

wss ergens slecht contact in het mobo ofzo ;)

maar toch bedankt om te helpen ;)

mvg kevin

Spock

Legacy Member
ja kon ook een stofprobleem zijn, zoals Yvezzke zei.. ge kunt van die sprays kopen nie zo duur als da probleem nog es voorkomt

Yvezzke

Legacy Member
Spock zei:
ja kon ook een stofprobleem zijn, zoals Yvezzke zei.. ge kunt van die sprays kopen nie zo duur als da probleem nog es voorkomt

Wel opletten bij die sprays, bij de "lucht" die die dingen uitblazen, zit soms een klein beetje superkoud vocht bij, wat niet goed samengaat met elektrische componenten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan