Ritzzzll
Legacy Member
Hallo allemaal,
Ik heb hier nog een oudere computer staan, een Pentium 4 3.2 Ghz, 512 MB ram.
Ik draai hierop Windows Server 2003 Enterprise. Ik weet dat dit niet het ideale systeem is, maar ik wil hier een software Raid 5 maken.
Ik heb de OS schijf mirrored, de overschotten van de OS schijf en de andere schijf waar de mirror op staat, ingesteld als een 'Spanned' volume, zodat ik een grote schijf krijg voor mijn backups van mijn laptop.
Nu heb ik ook nog 3 WD 1.5 TB green schijven welke ik wil gebruiken in raid 5. Zogezegd, zogedaan! schijven werden geformateerd, en toen begon het :'Resynching' dit heeft lang zo op mijn scherm gestaan, ik ben begonnen met het make van het volume, gisteren om 15 uur. De pc heeft de hele nacht aangestaan en toonde in het begin geen percentage. Nu geeft deze 2 % aan, nu mijn vraag: is dit een mistelling? kan dit wel? 2% is echt wel weinig !
Mvg
Alvast prettige feestdagen !
Ik heb hier nog een oudere computer staan, een Pentium 4 3.2 Ghz, 512 MB ram.
Ik draai hierop Windows Server 2003 Enterprise. Ik weet dat dit niet het ideale systeem is, maar ik wil hier een software Raid 5 maken.
Ik heb de OS schijf mirrored, de overschotten van de OS schijf en de andere schijf waar de mirror op staat, ingesteld als een 'Spanned' volume, zodat ik een grote schijf krijg voor mijn backups van mijn laptop.
Nu heb ik ook nog 3 WD 1.5 TB green schijven welke ik wil gebruiken in raid 5. Zogezegd, zogedaan! schijven werden geformateerd, en toen begon het :'Resynching' dit heeft lang zo op mijn scherm gestaan, ik ben begonnen met het make van het volume, gisteren om 15 uur. De pc heeft de hele nacht aangestaan en toonde in het begin geen percentage. Nu geeft deze 2 % aan, nu mijn vraag: is dit een mistelling? kan dit wel? 2% is echt wel weinig !
Mvg
Alvast prettige feestdagen !