Archief - ram geheugen probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dec

Legacy Member
Ik heb een tijdje geleden een pc in de aldi gekocht ( MEDION® AKOYA® E4200 D (MD 8359) )daar zar 4gb ddr3 geheugen van 666mhz.Ik wilde upgraden naar meer en sneller ram geheugen en heb 2 latjes van kingston gekocht van 4gb ddr3 1333 mhz ( dus samen 8gb)het probleem is nu dat hij maar maximaal 8gb aankan en hij daar juist boven gaat en niet opstart.Als ik ze apart probeer werken ze allebei maar samen niet,heb het éénmaal gehad dat hij toch opstarte maar tijdens het opstarten bleef hij plots hangen.Is er een mogelijkheid om toch die beide latjes te gebruiken of niet anders zal ik een latje van 2gb bij kopen om 6gb te hebben maar had liever natuurlijk die volle 8 kunnen gebruiken.

mdgf

Legacy Member
2x666MHz = 1333MHz (DDR3=double data rate 3), normale snelheid dus.
Je probeert "problemen" op te lossen die er niet zijn, als gewone gebruiker (of gamer) is alles boven de 4GB nutteloos en gaat u niks van winst opleveren (tenzij je 100 browserwindows of iets dergelijks openzet).

Ik zou die latjes terugsturen en uw geld terugvragen met retourrecht.

Maar bon: Steek je ze wel in de juiste sloten? Slot 1&3, of slot 2&4.

dec

Legacy Member
Ik heb maar 2 sloten en heb wel al ondervonden dat het dus niet gelijk is in welk slot je ze steekt als je er maar 1 in stopt.Volgende week is er computerbeurs in gent en zou daar een latje kopen van 2gb maar voor ik dat doe zou ik willen weten of ik toch niet beide van 4 kan gebruiken.Ik heb nu een latje zitten van kingston 4gb 1333mhz en 1 van samsung 2gb 666 mhz.Als ik er nu 1 bijstop van 2gb 1333mhz dan gaat mijn ram toch aan 1333 mhz werken of niet?

mdgf

Legacy Member
666MHz DDR3 bestaat niet, dat is 1333MHz!
Ik heb nu een latje zitten van kingston 4gb 1333mhz en 1 van samsung 2gb 666 mhz
Dus je hebt 6GB zitten? Das al meer dan genoeg, aan meer heb je echt niks...

Je geheugen gaat werken aan de snelheid en timings van de traagste, ze zijn allebei even snel, dus das 1333MHz.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan