Archief - Random BSOD

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

morfer

Legacy Member
ji

Recent heb ik een computer in elkaar gestoken voor een vriendin van mij..
Nu wanneer de computer hier bij mij stond en alles door mij geïnstalleerd werd werkte hij compleet normaal.
deze is nu al 2x terug gekeerd omdat hij altijd BS krijgt.. meestal bij het opstarten als hij Windows moet laden geeft hij het op.
In Windows tijdens het werken ook.
Alles staat op standaard settings.
Reden voor de standaard settings is simpelweg omdat daar overal altijd de knopjes uitgezet worden van de toestellen ( contactdozen ) en wanneer ik geheugen enzo op 1600 mhz laat draaien op 1.66 V en de pc de volgende keer opstart na de stroom weg te zijn valt hij in Bios safe mode..

Het is een complete nieuwe pc buiten de harde schijf dan. ( 500gb sata 3j oud +- )
en de beeldkaart
( beeldkaart doet ook ook lastig btw, zenders zonder geluid na uur gaan ze dan wel weer, echt raar ) de vorige computer had een kapot moederbord en ik begin stilaan te denken dat de rest daar onder te leiden gehad heeft.

Gigabyte 1156 GA-P55A-UD3 USB3 SATA3
Intel 1156 Quad Core I5 760 2.8 GHz BOX
Corsair DDR3 4GB 1600Mhz (2x2GB) XMS3-1600-4GK DHX ( draait 1333 )
nVidia GeForce 240 GT 1GB
Corsair VX450W 450 Watt

Volgens mij werken deze onderdelen goed samen en ligt daar het probleem niet ?

Het enige wat ik kan bedenken is de harde schijf of slecht geheugen, maar voor ik kosten doe zou ik graag jullie mening eens weten..
Bij de volgende BS zal ik proberen dat ze mij de foutcode doorstuurt.

grtzz

morfer

Legacy Member
Nogal moeilijk te lezen als het er maar 1 seconde op staat, ik zal mijn best doen om proberen te weten te komen, computer staat niet hier..

Exit

Legacy Member
na bios => druk F8
kies dan voor opstarten met autom herstarten (of anders verwoord)
lees daan de error.

morfer

Legacy Member
ok bedankt exit en moloch, ik ga er werk van maken want het is een vervelend probleem aan het worden.
ik post asap een antwoord.

groeten

PFN_LIST_CORRUPT Kwam er deze keer op, ik weet niet of het elke keer zo is, ik ga er vanuit dat het wel zo is.

ik doe zelf ook al wat opzoekwerk.

mogelijke boosdoener: Ram geheugen
http://www.tomshardware.com/forum/568-63-bsod-pfn_list_corrupt

Moloch

Legacy Member
post toch eens die dingen die ik gevraagd had in mijne vorige post, er kunnen altijd meerdere oorzaken zijn

geheugen kunt ge testen met: Memtest86+ - Advanced Memory Diagnostic Tool

branden op een cd en uwe pc laten booten van diene cd (in bios instellen), of via usb stick, een paar uur laten lopen (of snachts als ge ligt te slapen), elke fout die er in het rood opkomt is er 1 teveel

morfer

Legacy Member
Komt Moloch, dit is voorlopig beste wat ik kan krijgen,
De computer komt dit wiekend in het beste geval bij mij.

Ik wil gerust elke BSOD foutmelding geven via de zip file die je mij gegeven hebt, Maar kan maar gebeuren als de computer hier is

Al bedankt voor de moeite alvast ;)
grtzz!

Moloch

Legacy Member
ah ok, np :) diene bluscreenview leest trouwens automatisch de bsod .dmp bestanden bij het openen met meer info dan dat er op de bsod zelf staat, vandaar :p

soit, zal den thread wel in het oog houden ;)

morfer

Legacy Member
Moloch zei:
http://www.nirsoft.net/utils/bluescreenview.zip openen, post hier de "Bugcheck string", "Bugcheck code" & "Caused by driver"

011911-27986-01.dmp 19/01/2011 9:38:44 MEMORY_MANAGEMENT 0x0000001a 00000000`00041790 fffffa80`010b2ac0 00000000`0000ffff 00000000`00000000 ntoskrnl.exe ntoskrnl.exe+70740 NT Kernel & System Microsoft® Windows® Operating System Microsoft Corporation 6.1.7600.16617 (win7_gdr.100618-1621) x64 C:\Windows\Minidump\011911-27986-01.dmp 4 15 7600 287.264

012211-19203-01.dmp 22/01/2011 20:31:27 MEMORY_MANAGEMENT 0x0000001a 00000000`00041790 fffffa80`01705bc0 00000000`0000ffff 00000000`00000000 ntoskrnl.exe ntoskrnl.exe+70740 NT Kernel & System Microsoft® Windows® Operating System Microsoft Corporation 6.1.7600.16617 (win7_gdr.100618-1621) x64 C:\Windows\Minidump\012211-19203-01.dmp 4 15 7600 282.408

012411-23883-01.dmp 24/01/2011 22:45:07 MEMORY_MANAGEMENT 0x0000001a 00000000`00041790 fffffa80`01666800 00000000`0000ffff 00000000`00000000 ntoskrnl.exe ntoskrnl.exe+70740 NT Kernel & System Microsoft® Windows® Operating System Microsoft Corporation 6.1.7600.16617 (win7_gdr.100618-1621) x64 C:\Windows\Minidump\012411-23883-01.dmp 4 15 7600 283.312

012411-25209-01.dmp 24/01/2011 21:49:13 SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED 0x1000007e ffffffff`c0000005 fffff880`0434636c fffff880`031bd3c8 fffff880`031bcc30 ks.sys ks.sys+2a2a2 x64 C:\Windows\Minidump\012411-25209-01.dmp 4 15 7600 262.144

012411-28813-01.dmp 24/01/2011 21:57:30 NTFS_FILE_SYSTEM 0x00000024 00000000`001904fb fffff880`0527c128 fffff880`0527b990 fffff800`024a72b7 Ntfs.sys Ntfs.sys+213d8 x64 C:\Windows\Minidump\012411-28813-01.dmp 4 15 7600 270.208

012411-37377-01.dmp 24/01/2011 21:52:12 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA 0x00000050 fffff8a0`045b1f20 00000000`00000000 fffff800`030adca0 00000000`00000002 ntoskrnl.exe ntoskrnl.exe+70740 NT Kernel & System Microsoft® Windows® Operating System Microsoft Corporation 6.1.7600.16617 (win7_gdr.100618-1621) x64 C:\Windows\Minidump\012411-37377-01.dmp 4 15 7600 270.368

Dit zijn de 6 error's die er in staan ( vandaag en laatste dag dat hij aan stond bij vriendin )
Ik kreeg de computer niet meer opgestart.. resultaat, ik heb de ramlatjes uit mijn pc gesnokt en in dezen geduwen, probleem is opgelost voorlopig

overmorgen de latjes ram terug brengen voor andere :)

Tgaat over Corsair XMS3 1600mhz 9-9-9-24 1.65 ver2.3

Ik begrijp da soms niet hoor.. je koopt dan ram dat wat sneller is en degelijker, draait 1333mhz omdat hij altijd blauw scherm kreeg, kreeg de pc maar niet stabiel.
Met nieuw ram zal dit wel het geval zijn hoop ik.

greetz

laat maar weten wat uw conclusie is van het probleem
volgens mij is het ram de dader.

|XcW|

Legacy Member
Zoals ik al vermoede, slecht geheugen module ertussen.

Laat Mentest eens een nachtje draaien. Indien kapot, RMA... Meestal wisselen ze het setje gewoon om voor een nieuw. Hier doen ze echt niet moeilijk om.

morfer

Legacy Member
ik ga daar geen nachtje meer aan spenderen ze ;) kheb er de mond van vol.. morgen ga ik er met binnen, dat ze die maar testen in de shop.

|XcW|

Legacy Member
Je moet niets doen, gewoon op die cd booten, laten draaien, 's morgens opstaan en het resultaat bekijken.

morfer

Legacy Member
Kheb geen Dvd drive meer in mijn computer :p en server is afgesloten om die computers hier eens te herstellen en buiten te krijgen ;)

Wss nog eentje met ram problemen.. zucht

morfer

Legacy Member
Volgende probleem:

Imageshack - bsods.png

Hier moet ik wel zeggen, ik heb de kast gecontroleerd, en wat mij opgevallen was is dat er 4 pinnen van de 24 pin niet in het moederbord zaten...
Ik wist zelf niet dat een moederbord die 24 vraagt opstart dan.

swat VEEL bsod's,
ga hem nu compleet testen, stressen, memtest, prime95.. etc
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan