Archief - random PC reboot

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RiCOManiaC

Legacy Member
Hallo,

Heb sinds gisteren nieuwe RAMs gekocht na dat de vorige echt fail waren (productiefout ofzo). Kon met de vorige niet eens tot aan de RAM check komen :S Gisteren dus de nieuwe er in en na 2x (beter dan volledig niet) PC kunnen op starten. Alles goed en wel: ik wil Assassins Creed Brotherhood spelen, na een paar minuten in het spel valt mn pc uit en reboot ie terug :angry: Iemand een idee waar het probleem ligt want ik weet het echt niet meer ! :S

Voor degene die mn systeem willen weten:

- Corsair Obsidian 800D
- ASUS Rampage II Extreme
- Intel Core i7 950 (non-OC)
- Corsair XMS3 Classic (9-9-9-24)
- MSI GTX460 Hawk
- OCZ RevoDrive 50GB (main HD)
- Samsung Spinpoint F3 1TB
- OCZ GameXStream 850W

Metteh

Legacy Member
Waarschijnlijk een BSOD en dat die dan op automatisch opstarten staat.

Voor windows 7: rechtermuisknop op computer in uw start menu --> eigenschappen --> linker tabblad geavanceerde instellingen --> tabblad geavanceerd, knop instellingen bij opstart en herstelling instellingen. --> deze computer opnieuw opstarten uitvinken. en op ok duwen overal.

Dan gaat ge de error te zien krijgen. Als het alleen bij het gamen is zou ik gewoon je drivers van de videokaart updaten. Heb je je nieuw ramgeheugen ook al getest ?

Kan ook zijn dat uw moederbord kortsluiting geeft aan uw ramgeheugen, dat daarmee uw vorige latjes zijn kapot gegaan.

RiCOManiaC

Legacy Member
Hmm, da eerste ga ik es proberen zie ! Wa de drivers van mn videokaart betreft: die zijn up-to-date. Ik werk sinds gisteren met die nieuwe Corsairs en heb ze daarnet een groot halfuur getest met Memtest en nx van errors gezien :p

Ik hoop maar dat er nx mis is aan mn moederbord :S Want heb egt geen zin in nen RMA :S Van mn vorige latjes werken er nog 2 van de 3. En die 3e eigenlijk half :p Vandaar dat mn systeem beetje door slaat denk ik :s

Metteh

Legacy Member
Mja ik zou eerste AC brotherhood nog wa spelen en een error proberen te krijgen met hopelijk een duidelijk beschrijving. ;)

RiCOManiaC

Legacy Member
Daar just weer ff ACB gespeeld en na 5 minuten was er weer een reboot. Wa mij ook opvalt: de HDD LED op het front panel van mn case knippert bij normale activiteit en na de reboot brandt ie constant :s

Metteh

Legacy Member
Maar hij reboot alleen tijdens het gamen ? of ook als je random stuff doet, vb surfen op het internet, film kijken, documenten opslaan ?

RiCOManiaC

Legacy Member
Hij reboot voorlopig enkel bij Assassins Creed Brotherhood :s Bij andere zaken heb ik er nog geen last van gehad.

Metteh

Legacy Member
AC brotherhood is patchen. ;)
Hebt ge nog andere games om te testen ? Mja Ubisoft werkt met die online DRM rommel nog altijd denkik en da kan daar ook aan liggen omdat da bij sommige games onstabiel is.

RiCOManiaC

Legacy Member
Nu tog al een dikke 4 uur Perfect World International (gratis MMO met standaard pc requirements) aant draaien en nog geen reboot tegen gekomen. Iets zegt mij da et gwn die versie van ACB is :s

Metteh

Legacy Member
Mja das ubisoft met hunne online DRM waarschijnlijk dan. De laatste settlers game was ook onspeelbaar door die beveiliging. :s

RiCOManiaC

Legacy Member
Reboote uw pc dan ook daar door ofzo ? Want kheb nu AC:B gepatched naar 1.01 en er is helemaal nx veranderd. Dacht dat AC:B dit keer geen DRM heeft, toch ? Heb ook nog es voor 20 minuten F1 2010 zitten spelen en da draaide zonder enig probleem. Conclusie: tis weer iets raar bij mij :p

Metteh

Legacy Member
RiCOManiaC zei:
Reboote uw pc dan ook daar door ofzo ? Want kheb nu AC:B gepatched naar 1.01 en er is helemaal nx veranderd. Dacht dat AC:B dit keer geen DRM heeft, toch ? Heb ook nog es voor 20 minuten F1 2010 zitten spelen en da draaide zonder enig probleem. Conclusie: tis weer iets raar bij mij :p

Heb die settlers nooit gespeeld maar wel veel over gelezen dat mensen er problemen mee hadden. Mja als brotherhood het enige spel is dan ligt het aan het spel. Misschien uw direct X is updaten ofzo, maar denk niet dat dat veel gaat uitmaken.

Reboot hij altijd op hetzelfde moment in de game of gewoon random ?

Anders moet je GPU-Z is downloaden en een logfile laten maken terwijl je speelt misschien dat je Graka te warm loopt. Maar dan zou hij normaal ook moeten rebooten met alle zware games en niet bij 1.

RiCOManiaC

Legacy Member
Na veel trial en error kwam ik op het idee om es te checken met een andere voeding en een beetje BIOS instellingen te veranderen. En wa blijkt: pc werkt weer normaal, geen random reboots meer :) Dus dit is (voorlopig) opgelost ^^
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan