Rage
Legacy Member
Ik moest bij een kennis zijn wireless beveiligen. Die hadden een draadloze router gekocht, maar niks geconfigureerd.
Blijkbaar stond de DHCP server uit, dus ik zet die op & zet WPA aan, alles opgelost.
Later op de avond kreeg ik telefoon dat ze niet meer konden surfen, maar pokerstars werkte wel nog.
Ik heb die dan manueel de ip's van de dns laten invullen die ik van mijn router instellingen kon aflezen, en toen konden ze weer surfen.
Veranderen die DNS servers ooit, of blijven die hetzelfde?
En wtf is daar juist gebeurt?
Blijkbaar stond de DHCP server uit, dus ik zet die op & zet WPA aan, alles opgelost.
Later op de avond kreeg ik telefoon dat ze niet meer konden surfen, maar pokerstars werkte wel nog.
Ik heb die dan manueel de ip's van de dns laten invullen die ik van mijn router instellingen kon aflezen, en toen konden ze weer surfen.
Veranderen die DNS servers ooit, of blijven die hetzelfde?
En wtf is daar juist gebeurt?
ad: 