Archief - router modem dhcp

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

badboyss

Legacy Member
hallo

Sinds een maand fibernet.
Gevraagd en gekregen van een modem only
In het begin problemen met het wegvallen van internet en 1 weg telefoongesprek.
HD gebeld repair gekomen modem vervangen voor het telefoon probleem.
Het internet probleem kon hij niet direct oplossen.
Router achter modem dlink dir 615 300N

het probleem
plots wegvallen van het internet dus NIET verbinding met de router.
Dan moet ik in mijn router een dhcp lease en renew doen en dan lukt het terug.
Dit komt toch meerdere malen per dag voor en volgens mij niet os gerelateerd want ik heb het zowel op xp of vista of 7.

ik heb wel 5 pc die een fix ip hebben op mac maar als ik dit nu uitschakel of niet het probleem blijft hetzelfde.

vraag
is het een router of modem probleem.

greets b,

Exit

Legacy Member
fibernet is een modem EN router.

je zet mss best uw router in de dmz zone van de router van telenet
of je stelt uw router in als ap+switch ipv als router

badboyss

Legacy Member
daarom dat ik een modem only gevraagd heb ;-).
ik heb graag nog enig controlle in mijn eigen netwerk :-)

greets b,

niemand?

greets b,

apa

Legacy Member
badboyss zei:
daarom dat ik een modem only gevraagd heb ;-).
ik heb graag nog enig controlle in mijn eigen netwerk :-)
Welk model is je modem precies? Ik heb namelijk hetzelfde (meermaals) gevraagd voor m'n schoonouders, maar kreeg het deksel op de neus...

sneax

Legacy Member
badboyss zei:
niemand?

greets b,

Als uw router geen ip krijgt ziet ge dan op de modem het desbetreffende waarschuwingslampje branden (of niet branden)? Of zijn de lampjes van uw modem gewoon normaal? Indien alle lampjes van uw modem normaal zijn dan scheelt er iets met uw router.

badboyss

Legacy Member
alle lichtjes branden op de modem.
alles lichtjes branden op de router(wan/lan)
router krijgt een publiek IP adres maar kan toch niet surfen.
dan moet ik een release doen en een renew en kan ik terug surfen.

alle pc's in het netwerk hebben een vast ip op mac.
maar zelfs zonder via dhcp heb ik hetzelfde probleem.

greets b,

Exit

Legacy Member
er is inderdaad een modem zonder router (en zonder wireless)
die werd verdeeld voordat die wireless uitkwam
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan