Archief - Router probleem: laat sommige sites niet door

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

maarten08

Legacy Member
Ik heb hier een Linksys WRT-120N router staan. Momenteel heb ik een probleem met deze router: via het draadloos netwerk laat deze sommige sites niet door of deze laden zeer traag.
Enkele van deze sites: KBC Bank & Verzekering, Het Nieuwsblad, HLN home

Als ik de laptop aansluit op de router via een internetkabel, laadt deze de sites wel goed.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? (heb zelf al wat zitten zoeken in de router instellingen maar heb niets speciaals gevonden)

Dank bij voorbaat

Edit: dit probleem doet zich voor op twee verschillende pc's (laptop en desktop) die in het draadloos netwerk zitten

Tonerider

Legacy Member
probeer dit eens:
rechtsklikken op icoontje van draadloze verbinding => netwerkcentrum => draadloze netwerken beheren=>eigenschappen van adapter=>bij mij staat daar een vinkje bij 2 zaken van Pure Networks. Vink deze uit. => OK.
Herstart je browser: check nu eens.

maarten08

Legacy Member
Sdc zei:
probeer dit eens:
rechtsklikken op icoontje van draadloze verbinding => netwerkcentrum => draadloze netwerken beheren=>eigenschappen van adapter=>bij mij staat daar een vinkje bij 2 zaken van Pure Networks. Vink deze uit. => OK.
Herstart je browser: check nu eens.

Ik zie daar niets van Pure Networks staan. Adapter is een D-Link DWA-547 RangeBooster N650 Desktop Adapter

Tonerider

Legacy Member
Heb je nog een oude adapter: eentje die enkel op 802.11g standaard werkt? Probeer die eens.
Heb net dezelfde router en die werkte nog het best onder mijn oude adapter. Met mijn nieuwe adapter die op 802.11n werkt heeft hij ook problemen, maar eigenaardig genoeg enkel op de Belgische nieuwssites. En het ene moment van de dag gaat het wel, een ander moment niet.
Heb al vanalles geprobeerd. Firmware en drivers updaten, verschillende browsers, linux, interne instellingen, (interne) firewall uitschakelen: niets werkt. Enkel die Purenetwork instelling, maar af en toe heeft ie het nog.
Heb het ook al op forum geplaatst, maar niemand (ook cysco zelf) weet blijkbaar wat de fout is.

maarten08

Legacy Member
Sdc zei:
Heb je nog een oude adapter: eentje die enkel op 802.11g standaard werkt? Probeer die eens.
Heb net dezelfde router en die werkte nog het best onder mijn oude adapter. Met mijn nieuwe adapter die op 802.11n werkt heeft hij ook problemen, maar eigenaardig genoeg enkel op de Belgische nieuwssites. En het ene moment van de dag gaat het wel, een ander moment niet.
Heb al vanalles geprobeerd. Firmware en drivers updaten, verschillende browsers, linux, interne instellingen, (interne) firewall uitschakelen: niets werkt. Enkel die Purenetwork instelling, maar af en toe heeft ie het nog.
Heb het ook al op forum geplaatst, maar niemand (ook cysco zelf) weet blijkbaar wat de fout is.

Had hier nog een goedkope sweex b/g adapter liggen en met deze worden de sites inderdaad wel perfect geladen. Is een nieuwe router de enige oplossing als ik toch mijn D-link DWA-547 adapter wil blijven gebruiken?

Tonerider

Legacy Member
Ik vermoed van wel. Heb nog nergens een oplossing gevonden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan