Archief - Samsung HT-C330

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

eMDee

Legacy Member
Ik heb een vraag.

Gister deze home cinema set gekocht. Nu is het probleem dat het geluid het niet doet als ik het op de tv heb aangesloten.

Bij mijn weten heb ik daar voor een kabel nodig die met een rood wit mannetje aan de ene kant en dezelfde aan de andere kant.

De reden dat ik deze ste heb gekocht is dat ik juist tijdens het tv kijken dat extra geluid wil. Hoe krijg ik dit toch werkend?

Siempieh007

Legacy Member
ja, dat zou kunnen met die rood witte, maar das voor stereo he?
Rood=rechts wit=links Of andersom:$

Met component heb je meerdere kanalen.
Dat zijn die Rood blauw groen stekkertjes.

Maar dan moet dat wel op je TV passen, als het goed is moet dat makkelijk lukken.

Welke tv heb je dus? Of wat voor aansluitingen.

Bijna elke TV van de laatste 5 jaar heeft deze aansluitingen.
Maar ligt er ook aan of je een grote of kleine tv hebt, een grote/luxe tv heeft meestal veel meer mogelijk heden.
Kleintjes vaak wat minder.

Maar boven de 32'' zou toch echt wel component hebben.

Maar wat is dus je TV?

Voor derest was je goed, alleen dat het niet alleen Rood&Wit(&Geel, maar das voor video, niet audio) is maar: Groen,Blauw,Rood. (soms heb je alles in 1: Rood, Wit, Groen,Blauw,Rood)

http://ucables.com/img/ipics/5-RCA-COMPONENT-AUDIO-R179095.jpg

Mr. Humphries

Legacy Member
Groen, blauw en rood is enkel voor het beeld Siempieh!

Ik veronderstel trouwens ook dat je die rode en witte kabel in een ingang van je tv hebt gestoken, en niet in een uitgang.

Welke tv heb je? Ik veronderstel een Samsung LCD? Dan heb je waarschijnlijk een optische audio-uit en zal je deze moeten verbinden met je HT set.

eMDee

Legacy Member
Ik zal even in een reactie geven op beide heren.

Ik heb een Panasonic 42 inch.deze zegmaar

Daar zitten aan de zijkant van die dingen. Rood wit en geel. Door die gele krijg ik beeld als ik een film kijk.
Maar in het boekje staat dat ik via die rood witte kabel het voor elkaar moet krijgen.

Dus wat doe ik verkeerd?

Siempieh007

Legacy Member
Zitten er geen dingen aan de achter/onder kant.

Meestal zitten er daar heel veel.

Hy heeft als het goed is Component aansluiting, lees ik nu.

Ik heb de handleiding door gekeken, het is raar dat ie het niet doet.

Er staat idd: 2RCA van audio OUT naar versterker. heb je ze wel in de goeie en niet in audio IN?
Aan de achterkant, niet de zijkant, dat is voor Hoofdtelefoon & Camera enzo.

Blz 52 van handleiding Btw:)

Mr. Humphries

Legacy Member
Inderdaad, niet iedere tv heeft een audio uit.

Wat je ook gaat krijgen met die witte en rode die je van de tv naar je set gaat sturen, is dat je enkel stereo zal hebben. Deze zal dan waarschijnlijk door het setje zelf worden omgevormd naar 5.1, maar het verschil met een echt 5.1 gecodeerde film o.i.d. zal je zeker horen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan