Archief - Sapphire Radeon HD 6790 Display Probleem

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

game4fun_13

Legacy Member
Hoi,

Ik heb onlangs bij wijze van upgrade een nieuwe 3d kaart (Sapphire Radeon HD 6790) gekocht, een nieuwe voeding (Corsair TX650) en 4gig extra ram.

Nu probeer ik mijn 2 displays aant te sluiten op deze nieuwe kaart en hij herkent er maar 1. Na wat prutsen kom ik teweten dat mijn monitors maar werken op 1 DVI slot.

PC was toch wat traag, dus fresh install win7 64bit. Alle updates laten doen, drivers geinstalleerd etc.. Nog steeds geen leven in mijn 2e DVI slot (en ook geen 2e display). 100x drivers eraf gesmeten en er terug op gegooid, nog steeds niets..

Ik terug naar de winkel met het gedacht dat het waarschijnlijk wel aan de kaart zou liggen. De vriendelijke meneer van Forcom bevestigde mijn denkwijze en een week later lag er een nieuwe kaart op me te wachten (zelfde model).
Ik verwissel hem, probeer mijn 2e scherm en.... nog steeds niets :(

De kans dat ik 2 kapotte kaarten heb lijkt mij onrealistisch, dus ik doe iets fout of ik mis iets..

Ik heb ondertussen ook nog een hotfix geinstalleerd (catalyst 11.4) maar ik krijg hem niet aan de praat.

De enige reden dat ik kan bedenken is dat het misschien ligt aan het feit dat ik analoge schermen heb, die ik verbind met de DVI poorten via een omzetstukje. Maar in het verleden heeft dit altijd gewerkt met 2 omzetstukjes voor mijn schermen dus ik snap er niets van..


Kunnen jullie mij misschien helpen?


Groeten

Wouter

Metteh

Legacy Member
Hebt ge al eens gezocht in uw Catalyst control center of ge daar niks moet veranderen? Heb altijd maar met 1 scherm gewerkt dus kan niet verder helpen, maar mijn eerste gedacht is dat je daar iets moet gaan aanzetten/aanpassen. ;)

game4fun_13

Legacy Member
Ja, ik heb heel de Catalyst software doorzocht maar niets gevonden. Het enige dat ik daar vind dat relevant is, is dat ik daar schermen kan detecteren net zoals in windows. Maar dit geeft ook maar 1 scherm.

TrsH

Legacy Member
al eens gedowngrade van drivers?

laatst hebbek de nieuwste drivers erop gezet en ben toen massas problemen beginnen krijgen, en toen weer gedowngrade naar de 10.5 versie en niks problemen meer

game4fun_13

Legacy Member
nope, nog steeds hetzelfde..

Het vreemde is dat wanneer je een scherm aansluit, normaal gezien windows direct zegt "hey, een nieuw stuk hardware". Dat doet hij prima bij het eerste DVI slot, maar bij het tweede DVI slot doet hij gewoon niets..

Nog mogelijkheden/oplossingen?


Mvg
Wouter

TrsH

Legacy Member
al eens geprobeerd op bureaublad rechtermuis

aan persoonlijk voorkeur aanpassen
beeldscherminstellingen

en daar eens proberen te veranderen ofzo? :S

Dracozirion

Legacy Member
Heeft je 2e monitor soms een VGA aansluiting en gebruik je een DVI-VGA adapter?
Een 6790 heeft 1x DVI-I (analoog) en 1x DVI-D (digitaal). Als je dus een DVI-VGA adapter gebruikt (VGA = analoog) wil dit zeggen dat je je scherm dan niet op de DVI-D uitgang kan aansluiten.


EDIT: "De enige reden dat ik kan bedenken is dat het misschien ligt aan het feit dat ik analoge schermen heb"

Daar ligt het probleem dus.

sapphireradeon6790outpu.jpg

game4fun_13

Legacy Member
Nu je het zegt. Ik heb het net gecheckt op de site van Forcom en je hebt gelijk.

Thanx!


(slotje)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan