Archief - Seagate trilt als een gsm

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Pedroo

Legacy Member
Ik heb een Seagate Barracude van 1Tb gekrege van ne maat die in zo'n case zat (externe HD gewoon).
NU, als ik die aansluit, aan mijn voeding, of die ingebouwde dinges in dat case'ke, trilt die zoals ne gsm. Om de zoveel seconden trilt die ne keer. (niet heel veel vibratie, maar als ge ze vast houd, voelt ge het zel (op tafel hoort ge het ook duidelijk)

Valt hier iets aan te doen denken jullie?

Caracalla

Legacy Member
Rubberen voetjes onder monteren?
Gewoon zo van die plakdingskes die je in de brico kunt halen om bvb onder tafels & stoelen te doen.

Pedroo

Legacy Member
Da ben ik vergeten te zeggen; ze draait niet. Dus ze trilt enkel... Echt iets vreemd. Tussen die trillingen is ze muisstil

Pedroo

Legacy Member
Ben er drnet met naar ne andere maat geweest, die echt pro is in reparatie van pc-stuff. DIe zegt; een nachtje in de vriezer. Als da ni helpt, een uurtje opwarmen op +- 50 graden. Motortje zit waarschijnlijk gewoon vast.
Wat maken we tegenwoordig toch allemaal mee? Grafische kaarten in ovens, harde schijven in vriezers :D

Let's try it! 'k ben es benieuwd

Exit

Legacy Member
maar die diepvries truck werkt niet altijd en meestal is dat maar goed voor korte tijd (om data te proberen kopieren)
daarna is het veel kans geheel gedaan met die hdd


ook moet je die zo goed mogelijk verpakken en bij aansluiten in die verpakking laten en zo goed mogelijk afsluiten om condensatie tegen te gaan

Pedroo

Legacy Member
IK heb de HDD gewoon eens opengegooid. Zag er niet goed uit :)
Paar diepe krassen op de schijven, de 'lezers' waren bijna allemaal afgebroken/verbogen, en het motor'tje zat muurvast. Krijg het zelfs niet los door erop te kloppen :p
Die HDD is dus voor de vuilbak :D
Heb gevraagd wa hij er allemaal mee geflikt had; veeel op de grond gevallen, dus it's hopeless!

Basil Fawlty

Legacy Member
Sowieso werkt een schijf niet meer nadat je hem hebt opengemaakt, tenzij je het voorzichtig in een cleanroom doet. Maar goed, hij was toch al defect.

Veel mensen laten hun externe harde schijf wel eens vallen of stoten er tegen terwijl hij in gebruik is. Niet moeilijk dat zo'n ding dan stuk gaat ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan