Archief - Te warme pc?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Oblivionn

Legacy Member
Hoi,
Heeft iemand misschien een betrouwbaar systeem om de cpu temperatuur te meten?
Ik heb het programma Sensorview geprobeerd, maar daarmee ligt mijn temperatuur vast op 190 graden Celsius...(geen Fahrenheit) terwijl de temperatuur van ''system'' rond de 40 graden is. Met speedfan staat de cpu temperatuur ronde de min 60? Misschien staat dit voor het gemiddelde, moet haast wel.
Mijn vraag is: kan mijn processor oververhit raken? Mijn systeem bevat het volgende:
Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100 -
Processor - 1 x Intel Core i5 2500K / 3.3 GHz
Cooler Master CM 690 II Advanced - Midtowermo
Kingston ValueRAM - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB
Sony Optiarc AD-7260S - Schijfstation - DVD
Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ -
Corsair Professional Series HX650W - Voeding
Club 3D Radeon HD6950 - Grafische adapter -
ASUS P8P67 Deluxe B3 Revision - Moederbord

Vriendelijke groet,

mdgf

Legacy Member
Speccy, HWmonitor,... of inderdaad gewoon kijken in UEFI (BIOS).
60°C is dat idle of onder load? Indien idle dan heb je een serieus probleem met de koeling.

Oblivionn

Legacy Member
Ik kan zo snel even geen screenshot invoegen, dus schrijf ik de temperaturen even over

minimaal, maximaal gemiddeld
moederbord: 33, 34, 33,33
CPU 38, 45, 43,2
CPU1/Core 1 37 60 54,8
CPU2/Core 2 37 62 56,2
CPU3/Core 3 34 63 55,5
CPU4/Core 4 37 67 58,8

Deze stresstest duurde ong 2 minuten (In deze tijd speelde ik het spel Rift op maximale settings)
Is dit in orde of moet ik iets aan mijn koeling gaan doen?

Deze waardes verkreeg ik met het programma AIDA64

mdgf

Legacy Member
67 graden is in elk geval warm, zeker als je maar 2 min gestresst hebt (en zeker als je dat met rift gedaan hebt, ik betwijfel of die je cpu volledig belast).
Is die cpu overclocked, of is dit op stock snelheden?

Oblivionn

Legacy Member
Ik heb niets overclocked, ik heb de pc alleen op azerty laten samenstellen en het door hen in elkaar laten zetten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan