Mee
Legacy Member
Momenteel staat er op mijn kamer een "film"-pc (met netwerkverbinding) en widescreen pc-monitor met VGA, DVI en HDMI-aansluiting.
Nu ben ik eens aan het zien of ik hier digitale tv kan binnenkrijgen op mijn kamer, maar ik heb daar nog een aantal vragen over:
1) Kan ik mijn pc-scherm via HDMI op die Digibox (HD) hangen, of gaat dat niet lukken omdat dat gecodeerd etc is?
2) Ik wil mijn pc-boxen ook aansluiten op die Digibox, ik heb gezien dat daar een RCA-aansluiting opzit voor geluid. Stuurt die Digibox zijn geluid zowel over HDMI als over de RCA of is het 'of' ipv 'en'?
3) Ik zou zelf mijn installatie doen, en zou dat doen door de coax van een andere tv hier door te trekken naar mijn kamer (ligt er al half), maar op die tv heb ik nu ook weer niet het beste signaal. De meeste zenders zijn wel goed, maar hier en daar zit er een mindere tussen. Hoe 'robuust' is die digitale tv, moet ge echt een goed signaal hebben of kan dat tegen wat storingen?
4) Heb ik nog iets gemist?
Hoe het er dus uiteindelijk zou uit moeten zien: http://mee.dommel.be/digitale.jpg
Nu ben ik eens aan het zien of ik hier digitale tv kan binnenkrijgen op mijn kamer, maar ik heb daar nog een aantal vragen over:
1) Kan ik mijn pc-scherm via HDMI op die Digibox (HD) hangen, of gaat dat niet lukken omdat dat gecodeerd etc is?
2) Ik wil mijn pc-boxen ook aansluiten op die Digibox, ik heb gezien dat daar een RCA-aansluiting opzit voor geluid. Stuurt die Digibox zijn geluid zowel over HDMI als over de RCA of is het 'of' ipv 'en'?
3) Ik zou zelf mijn installatie doen, en zou dat doen door de coax van een andere tv hier door te trekken naar mijn kamer (ligt er al half), maar op die tv heb ik nu ook weer niet het beste signaal. De meeste zenders zijn wel goed, maar hier en daar zit er een mindere tussen. Hoe 'robuust' is die digitale tv, moet ge echt een goed signaal hebben of kan dat tegen wat storingen?
4) Heb ik nog iets gemist?
Hoe het er dus uiteindelijk zou uit moeten zien: http://mee.dommel.be/digitale.jpg