pieterjanvh
Legacy Member
Beste forumleden,
Sinds 3 maanden hebben we hier thuis fibernet.
Over de minimale instellingen dat je met de brol router van Telenet kan instellen ga ik het hier niet hebben.
Maar, zit met het volgende probleem.
Toen de router pas geïnstalleerd was heb ik allereerst het draadloos netwerk SSID veranderd naar onze familienaam, zodat het makkelijk was deze te herkennen voor mijn ouders in de draadloze netwerken.
Werkte allemaal goed geen enkel probleem.
Tot vandaag.
Ik had redellijk veel zitten prutsen aan de instellingen van de router en de poorten die open stonden (server projectje).
Ik besloot om een reset te doen van de modem en enkel de poorten die ik zeker wou open hebben te openen en verder de instellingen standaard te laten.
Nu is alles gereset naar de standaard fabriekswaarden, dus ook de SSID.
Nu heb ik deze terug veranderd naar de familienaam en het wachtwoord aangepast.
Als ik op Bewaren klik zegt hij dat mijn instellingen succesvol zijn opgeslagen.
Dit is echter niet zo, de SSID is nog steeds de standaard telenet-naam.
Vorige keer had het ook een 5tal minuten nodig tegen het effectief was aangepast, dus ik heb geduldig afgewacht.
Nu de reset is ondertussen 5uur geleden en nog steeds geen andere SSID, ik vrees dat die er dus ook niet gaat komen.
Enig idee hoe ik dit oplos?
Alvast bedankt!
Sinds 3 maanden hebben we hier thuis fibernet.
Over de minimale instellingen dat je met de brol router van Telenet kan instellen ga ik het hier niet hebben.
Maar, zit met het volgende probleem.
Toen de router pas geïnstalleerd was heb ik allereerst het draadloos netwerk SSID veranderd naar onze familienaam, zodat het makkelijk was deze te herkennen voor mijn ouders in de draadloze netwerken.
Werkte allemaal goed geen enkel probleem.
Tot vandaag.
Ik had redellijk veel zitten prutsen aan de instellingen van de router en de poorten die open stonden (server projectje).
Ik besloot om een reset te doen van de modem en enkel de poorten die ik zeker wou open hebben te openen en verder de instellingen standaard te laten.
Nu is alles gereset naar de standaard fabriekswaarden, dus ook de SSID.
Nu heb ik deze terug veranderd naar de familienaam en het wachtwoord aangepast.
Als ik op Bewaren klik zegt hij dat mijn instellingen succesvol zijn opgeslagen.
Dit is echter niet zo, de SSID is nog steeds de standaard telenet-naam.
Vorige keer had het ook een 5tal minuten nodig tegen het effectief was aangepast, dus ik heb geduldig afgewacht.
Nu de reset is ondertussen 5uur geleden en nog steeds geen andere SSID, ik vrees dat die er dus ook niet gaat komen.
Enig idee hoe ik dit oplos?
Alvast bedankt!


