Archief - Telenet Fibernet Modem-Router - SSID veranderen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pieterjanvh

Legacy Member
Beste forumleden,

Sinds 3 maanden hebben we hier thuis fibernet.
Over de minimale instellingen dat je met de brol router van Telenet kan instellen ga ik het hier niet hebben.

Maar, zit met het volgende probleem.
Toen de router pas geïnstalleerd was heb ik allereerst het draadloos netwerk SSID veranderd naar onze familienaam, zodat het makkelijk was deze te herkennen voor mijn ouders in de draadloze netwerken.
Werkte allemaal goed geen enkel probleem.

Tot vandaag.
Ik had redellijk veel zitten prutsen aan de instellingen van de router en de poorten die open stonden (server projectje).
Ik besloot om een reset te doen van de modem en enkel de poorten die ik zeker wou open hebben te openen en verder de instellingen standaard te laten.
Nu is alles gereset naar de standaard fabriekswaarden, dus ook de SSID.
Nu heb ik deze terug veranderd naar de familienaam en het wachtwoord aangepast.
Als ik op Bewaren klik zegt hij dat mijn instellingen succesvol zijn opgeslagen.

Dit is echter niet zo, de SSID is nog steeds de standaard telenet-naam.
Vorige keer had het ook een 5tal minuten nodig tegen het effectief was aangepast, dus ik heb geduldig afgewacht.
Nu de reset is ondertussen 5uur geleden en nog steeds geen andere SSID, ik vrees dat die er dus ook niet gaat komen.

Enig idee hoe ik dit oplos?

Alvast bedankt!

Jack

Legacy Member
modem zonder stroom zetten, minuutje wachten, modem terug insteken, zo start hij terug op en gaat hij zijn instellingen terug van de Telenet server halen.

pieterjanvh

Legacy Member
Jack zei:
modem zonder stroom zetten, minuutje wachten, modem terug insteken, zo start hij terug op en gaat hij zijn instellingen terug van de Telenet server halen.

Heb ik inderdaad ook geprobeerd, nog steeds niks.

Edit: Heb het nog eens geprobeerd, en nog steeds niets veranderd.
Wat ik wel kan opmerken is dat de instellingen op mijn.telenet.be terug de standaard waardes zijn, dus mijn instellingen zijn "ongedaan gemaakt"

Vandaag is gebeld naar de helpdesk. (erger erger)
Maar was blijkbaar een storing tussen de verbinding met het ophalen van mijn instellingen voor de router.
Althans, die uitleg gaf hij eraan :)

Maar is opgelost nu. Thanks voor helpen zoeken

sneax

Legacy Member
mag ik vragen welke instellingen gij mist bij de telent router ten opzichte van een andere router? dus die ge echt gebruikt en nu niet kunt gebruiken?

pieterjanvh

Legacy Member
Vast IP toewijzen aan bepaalde mac adressen, van public naar private poorten, frequentie van draadloos wijzigen

sneax

Legacy Member
wat bedoelt ge met de frequentie van draadloos wijzigen?

geen static dhcp das wel klote

pieterjanvh

Legacy Member
Daarmee bedoel ik de Wifi-frequentie en de Wifi-kanaalbreedte
Deze instelling dus: klik
Vroeger kon je daar verschillende kiezen, nu enkel de standaard waarde.

Als je dan bijvoorbeeld met 5 wifi-netwerken van telenet bijeen zit zou het kunnen dat ze elkaar verstoren ;)

Maar het lastigste vind ik persoonlijk dat je niet van public poorten naar private poorten kan gaan.
Hierdoor moet ik mijn servertoepassingen altijd herconfigureren zodat ze werken op een andere poort aangezien telenet 1 - 1023 blokkeerd ;).

sneax

Legacy Member
Oei dus ge kunt nt meer uw eigen kanaal kiezen? Ook niet 20 of 40mhz? Of 2.4 of 5gighz? Want de 3 dagen dat ik één had ging dit wel.

En ja, ivm uw servers dat klopt, maar in principe is het wel properder om uw server settings aan te passen dan te laten routen door ne firewall eh. Anders hebde lokaal en publiek verschillende poorten, das ni echt proper vind ik.

Ze zouden beter een optie maken om alles onder 1024 toe te laten :)

pieterjanvh

Legacy Member
Voor mij voelt het properder aan om van public naar private poorten te routen dan alles in de configs aan te passen (bij linux) :D
En idd, je kan nimeer je eigen kanaal kiezen (tenminste hier toch niet ;))
De enige instellingen zijn die dat ik op mijn screenshot laat zien, als je op het pijltje drukt kan je tussen niks kiezen.
Misschien komt dat nog ;)

Ik zou het echt super vinde om alles onder de 1024 door te laten.
Toch minstens de basispoorten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan