Archief - Telenet HD digicorder + Samsung HD TV + HDMI + Volume regelen??

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SimonABC

Legacy Member
Hallo,

Ik heb al even gezocht op google en het blijkt een veel voorkomend probleem te zijn. Dus we hebben sinds gisteren een nieuwe HD tv van Samsung, als de Digicorder via HDMI is aangesloten, dan kan het volume niet geregeld worden met de digicorder.

Hoe komt dit nu eigenlijk? Is dit alleen bij televisies van Samsung zo? Of is het met alle toestellen die via HDMI zijn aangesloten? En is er geen andere oplossing voor?

MrZodiac

Legacy Member
Dat is bij alle TV's zo en is vrij logisch aangezien HDMI een digitaal audio signaal uit stuurt ipv analoog.

Dwz dat het volume ervan niet geregeld kan worden op de digibox zelf, enkel op de TV of via een receiver kan je het volume regelen.

SimonABC

Legacy Member
Logisch... Zo onmogelijk kan dat toch niet zijn? :)

En ik heb al geprobeerd om de audio via de Rood/Wit uitgang aan te sluiten op de TV, maar als HDMI aangesloten is, werkt dit blijkbaar niet...

MrZodiac

Legacy Member
toch is dat logisch, aangezien een digitaal signaal uit 1 en 0 is opgebouwd kan het volume niet geregeld worden ervan.

Als je op de TV een HDMI ingang gebruikt kan je inderdaad de tulp stekkers niet gebruiken enkel via een externe receiver kan dat of via component werken.

SimonABC

Legacy Member
Als ge een MP3 op winamp afspeelt, is toch ook digitaal, daar is toch ook een volume regelaar aan? :)

Nu ja, ik kan wel begrijpen dat de hardware van de digicorder er niet op voorzien is...

Maar ik vind het eigl wel jammer/dom dat ge dan de audio niet via een ander kanaal kan laten gaan...

Mr. Humphries

Legacy Member
Als je de audio langs een ander kanaal wil laten gaan, kan je latency krijgen dus zal het geluid vroeger of later op het beeld afgesteld staan.

En de digicorder stuurt gewoon geen signaal voor het aanpassen van je audio mee via de digitale uitgang.

SimonABC

Legacy Member
oké, wat wilt ge daar mee zeggen eigl? Dat het gewoon niet mogelijk is?

Btw, een maat van mij heeft de nieuwe digicorder en heeft die probleem niet (ook via hdmi aangesloten) wilt dit zeggen dat ze het probleem aangepakt hebben? Of kan het nog aan iets anders liggen? Type televisie ofzo?

Grtz

Nielsvds

Legacy Member
Heb je je telenet decoder afstandsbediening geconfigureerd met je tv? Dat moet je altijd doen, als je enkel met 1 afstandsbediening de tv inclusief het volume wil regelen en decoder wil aanzetten. Bij Belgacom tv heb ik dit ook moeten doen , alvorens ik het volume kon aanpassen. Mijn decoder is ook met hdmi aangesloten.

SimonABC

Legacy Member
ja dat had ik al gedaan, maar dan moet je altijd eerst de mode naar TV veranderen op de afstandbediening... Is gewoon niet zo handig als ervoor. :(

Grtz!

Exit

Legacy Member
ligt aan de digibox (software) die het niet aankan/ondersteund

de nieuwe HDDC kunnen het wel
de oude HDDC zouden het ook kunnen binnenkort na een software updat die verdeeld wordt

SimonABC

Legacy Member
Cool thanks, hopelijk laat die update niet te lang op zich wachten.

Grtz!

Exit

Legacy Member
in bepaalde regio is die eral, of het probleem ook effectief is opgelost weet ik niet

sikske

Legacy Member
Thuis heb ik ook telenet en dat is idd niet mogelijk via die hdmi aansluiting. Schoonouders hebben belgacom tv en bij hen is het wel mogelijk. Ligt dus aan de telenet brol.

pse

Legacy Member
Ik heb het opgelost door via een versterker te werken ( optische aansluiting ).
Het is idd niet mogelijk het geluid via de afstandsbediening vd corder te regelen met een hd corder type 2000.
Telenet heeft een nieuw model uit de 2100 daar is dit wel mee mogelijk.

Ampie

Legacy Member
Omdat de volume niet te regelen valt via hdmi is het bril? We gaan maar zwijgen over de belgacom decoders zeker?

Nielsvds

Legacy Member
De decoders van Belgacom komen van scientific atlanta. Wat ook geen brolmerk is, maar nu onderdeel van cisco. Gewoon uit interesse wat is het merk van de Telenet decoders? Ik bedoel niet dc-ad2000. De Tilgin MOOD decoders waren idd een ramp.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan