Archief - Telenet op meerdere tv's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tycho91

Legacy Member
Wat is de beste/goedkoopste manier om digitale tv van telenet op 4 tv's (living en op elke slaapkamer eentje) te kijken? Moet er dan 4 digicorders gehuurd worden of 3 extra digiboxen kopen?

Exit

Legacy Member
4 toestellen nodig.

corder of box is eigen keuze

er zijn tv's met dvb-c ondersteuning maar daarmee enkel de vrije digitale zenders te bekijken.

Tycho91

Legacy Member
Dat word dan een dure aangelegenheid...
Ik heb ook eens ergens iets gelezen over een soort van splitter?

Aap

Legacy Member
Tycho91 zei:
Ik heb ook eens ergens iets gelezen over een soort van splitter?

Om het signaal te splitsen, in jouw geval in vier. Onderstaande voorbeeld is een passieve splitter. In hoeverre dat het signaal verzwakt is met digitaal, heb ik geen idee. Ik heb ook geen idee of dat het wel een invloed heeft op digitaal. Een actieve splitter zal het signaal versterken.

http://www.euromaxx.nu/catalog/images/coax.jpg

Exit

Legacy Member
kabel splitsen ja, maar je blijft met 4 boxen zitten die nodig zijn


voor bvb TV-Vlaanderen is er een splitter voor de kaart maar je hebt ook daar 4 boxen nodig of tv met sateliet ontvangst ingebouwd.
de kaart kan je splitsen voor meerdere toestellen, bij telenet kan dit niet omdat de kaart gekoppelt wordt aan de box zelf.

hoedan ook, je hebt voor digitaal altijd een box nodig per tv
tot men het basispakket vrijzet en de tv met dvb-c tuner deze kan ontvangen.

GEE

Legacy Member
Exit zei:
tot men het basispakket vrijzet en de tv met dvb-c tuner deze kan ontvangen.

Never gonna happen ... 't is telenet.
Als het niet persé digitaal moet zijn kan je natuurlijk nog steeds (zolang het analoge signaal er zal zijn) gewoon analoog kijken zonder extra kosten als je telenet splitter genoeg uitgangen heeft (en desnoods zet je zelf een extra splitter).
Ook niet vergeten dat veel moderne toestellen een DVB-T tuner aan boord hebben, dus met een antenne en wat zoeken (of een versterkte antenne die 10 euro kost). Kan je toch al de VRT tv ontvangen én RTBF als je dicht genoeg tegen Wallonië zit.

Tycho91

Legacy Member
Zo'n splitters hebben we al met een versterker tussen om het signaal naar de bovenverdieping te sturen. Maar dan moet ge idd nog meerdere digiboxen hebben

Goldrusher

Legacy Member
Weet wel dat je ook nog altijd gewoon analoog kan kijken.
Dus als je niet persé digitaal, al dan niet in HD en/of interactief of de extra zenders nodig hebt... volstaat een gewone kabelaansluiting rechtstreeks in de tv.

Tycho91

Legacy Member
Het probleem is dat alle tv's in huis vervangen gaan worden, het zijn nu nog allemaal crt's en we hebben nog geen digitale tv.
Dus de crt's worden vervangen door led/lcd en die zullen waarschijnlijk wel full hd zijn. Dan zal er toch wel zichtbaar kwaliteitsverlies zijn op die tv's?

GEE

Legacy Member
Tycho91 zei:
Het probleem is dat alle tv's in huis vervangen gaan worden, het zijn nu nog allemaal crt's en we hebben nog geen digitale tv.
Dus de crt's worden vervangen door led/lcd en die zullen waarschijnlijk wel full hd zijn. Dan zal er toch wel zichtbaar kwaliteitsverlies zijn op die tv's?

Digitaal is er nooit verlies, of het werkt of niet (of hoogstens eens wat blokskes bij een iets minder signaal, dat zie je aan de foutpakketten bij instellingen).
Analoog ziet er inderdaad totaal niet uit (kabel bedoel ik dan) op een HD LCD of LED scherm.
Voor de rest kijk ik ook nog gewoon via een scart (wel RGB) op een oude decoder van Telenet wegens gene HDMI of component op mijn al oudere LCD tv. Dus dat is nog te doen (als je scherm geen joekel van over een meter is).

Tycho91

Legacy Member
GeeH zei:
Analoog ziet er inderdaad totaal niet uit (kabel bedoel ik dan) op een HD LCD of LED scherm.
Voor de rest kijk ik ook nog gewoon via een scart (wel RGB) op een oude decoder van Telenet wegens gene HDMI of component op mijn al oudere LCD tv. Dus dat is nog te doen (als je scherm geen joekel van over een meter is).

Dat bedoelde ik. Analoog op een full hd tv is niet om aan te zien vind ik persoonlijk. De schermen zullen 24-26" zijn normaal dus geen echte joekels. Misschien valt het dan nog mee?

GEE

Legacy Member
Tycho91 zei:
Dat bedoelde ik. Analoog op een full hd tv is niet om aan te zien vind ik persoonlijk. De schermen zullen 24-26" zijn normaal dus geen echte joekels. Misschien valt het dan nog mee?

Ik ben toch ferm blij dat ik een digibox heb nu, analoog had ik altijd allerlei storingen in beeld eigen aan analoge tv, interferentie enz. Op zo een lcd valt het allemaal eens zo hard op (ook de beeldruis).
Hangt er allemaal van af hoe dicht je er op gaat zitten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan