Archief - Telenet shake

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DesoLator.be

Legacy Member
Hey,
ik zou graag weten hoe de bekabeling bij telenet juist zit dus welke draden ik moet trekken spijteg vind je amper iets van telenet schema's.
Hier heb ik wel een onduidelijk schema gevonden:
http://onlinesupport.telenet.be/content/hoe-ziet-een-vaste-installatie-eruit

Wat komt er eigelijk allemaal binnen van telenet dan? is dat enkel een coax kabel?

Die coax kabel gaat verder via de splitter(versterker) naar modem in digibox.
Maar wat komt er nog allemaal aan op de modem? (die modem zit precies 2 keer in het stopcontact ? :s Heeft iemand van de voledige uitleg ? of een beter schema gevonden of misschien ergens bij gekregen?
Met vriendelijke groeten

Metteh

Legacy Member
telenet komt binnen via de kabel van de televisie dus coax --> naar de versterker, versterker gaat naar de modem. van de modem vertrekt uwe telefoon (met zo'n kleine UTP). Van de modem gaat ge een switch krijgen waarschijnlijk (geen hub meer), en van daaruit gaat ge naar uw digibox en naar uw computer gaan met UTP kabels.

Op uw digibox moet dan ook nog uw antenne kabel (coax) komen die van uw uw versterker vertrekt. En uw digibox verbinden met uw TV met ofwel een HDMI of een scart.

Allee ik vind da planneke toch duidelijk :p maar das waarschijnlijk omdat ik zie hoe dat hier fysiek ook staat. :D

Maar wat komt er nog allemaal aan op de modem? (die modem zit precies 2 keer in het stopcontact
Wat dat 3de stopcontact geval is op die modem weet ik ook niet :s ziet eruit als een zekering ofzo. :s

Anyways hoop dat het wat duidelijker is nu.

phate_13

Legacy Member
Momenteel komt men toch gratis alles installeren, als het daar voor is.

Metteh

Legacy Member
Mja ik dacht dat telenet voor het moment zelfs geen selfstarter pakketten meer gaf omdat er een hele boel mensen problemen hadden met hun fibernet 40 zelfs proberen te installeren, en das gigantisch misgelopen. :D

DesoLator.be

Legacy Member
aah ja maar de leidinge ligge al ik moet ook een beetje oplossingen zoeken utp kabel is niet voorzien waar men tv ligt dus deze drade moet ik nog trekken. telefoon kunne we gewoon verder gaan me de oude draadjes. pc netwerk ligt boven bij ons. (nu staat onze adsl modem via de telefoon lijn boven).

Dus hub , versterker , modem, staat allemaal in dek ast waar coax binnen komt dat doet de telenet werknemer? ik moet nog een utp (rj45) verzien naar men tv en naar men router boven. en dan zou het voledig werken ?

Wasbeer

Legacy Member
ja dan zou het werken wij hebben hetzelfde aan de hand

ik ben aan het denken om via de coax de Utp kabel naar mijn tv te trekke dan benk daar ineens van af ...

Exit

Legacy Member
murder inc zei:
Mja ik dacht dat telenet voor het moment zelfs geen selfstarter pakketten meer gaf omdat er een hele boel mensen problemen hadden met hun fibernet 40 zelfs proberen te installeren, en das gigantisch misgelopen. :D

enkel selfstarter modem(wireless) voor fibernet niet, al de rest nog steeds wel.

DesoLator.be

Legacy Member
Dus telenet komt via de coax binnen. telenet zorgt voor de installatie... ik zorg dat er een utp kabel naar mijn router is voorzien... en ik heb gelezen dat utp naar tv zelfs niet hoeft als ge je geen interactie wil (bv films huren, pauze, nieuws gratis terug bekijken... etc.)
Is dit correct?

En als ik nu wel UTP naar men TV voorzie mag de coax dan weg ?

Exit

Legacy Member
hoeft inderdaad niet verbonden te zijn, wel als je meer dan 1 box hebt/wilt
als je geen kabel kan/wil leggen kan je nog werken met powerlines

pauze werkt wel
huren, interactiviteit (rode knop), tv gids langer dan 2 dagen, .... dat werkt niet
coax moet tot aan de modem EN tot aan de digibox/corder
aangezien deze meestal bij de tv zal staan heb je dus coax tot daar nodig.

GenesisX

Legacy Member
Ik was aan het kijken om Telenet (FiberNet 40 + digitale TV) aan te vragen, maar nergens vind ik dus informatie over wat da juist moet zijn. Ik zit op een appartement en heb hier enkel twee distributie-aansluitingen. Is dat dan dia coax of nie? Indien niet, wat ga ik dan wel niet moeten betalen om die aansluitingen te laten leggen? Daarbij komt nog eens dat ik daar niks voor betaal, da's hier blijkbaar gratis. Ga ik dan wel moeten betalen of hoe zit dat?

Ben niet veel wijzer geworden na de reactie van Telenet, die reageren niet op mijn gestelde vragen maar stellen enkel de vraag of 'k wil verhuizen :')

DesoLator.be

Legacy Member
jep dat is de coax kabel gewone tv van vroeger hé tenzij jij een antenne op je huis hebt staan.

GenesisX

Legacy Member
Dus ik ga geen 100EUR extra moeten betalen om die aansluiting te leggen, maar enkel de 30/50 voor die modem e.d.? En wat met de maandelijkse kosten voor TV? Zoals ik al zei betaal ik nu niks, ga ik dan 12 per maand extra moeten betalen bovenop die shake of zou ik daarvoor best eens naar een winkel gaan?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan