Archief - Thermalright xp120, past deze op msi k8n2 neo2?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cherouke

Legacy Member
Ik heb me dus een msi k8n neo 2 mobo aangeschaft.
Ik had echter al een thermalright xp120 liggen.
Normaal ging ik asus a8v deluxe aanschaffen omdat die xp120 daarop past.
Maar doordat asus mobo niet voorradig was heb ik me toch maar msi mobo aangeschaft. Nu heb ik es zitten kijken en passen, en ik moet daar een condensator?? of wat het ook is wat scheef duwen om de xp120 erop te krijgen. Is dat schadelijk voor mobo of kan dat niet echt kwaad.
Wat als dat onderdeel afbreekt, kan het er opnieuw op gesoldeerd worden?
Die condensator blijft wel tegen heatsink staan, gaat dat ergens stroom doorgeven? Iemand ervaring hiermee?

thanks

Sacristar

Legacy Member
dat gaat geen stroom doorgeven.

ge kunt dat wel een eindje buigen, 't belangrijkste is dat ge die zo min mogelijk heen en weer buigt want hoe meer ge die beentjes buigt, hoe broser die worden.

als het afbreekt kunde er ne nieuwe op solderen maar dezelfde er terug op solderen zal moeilijk gaan aangezien die voetjes bij de basis gaan afbreken.



kijk of er geen andere mogelijkheid is om die te monteren he, op mijn p4c800e-dlx heb ik in plaats van die condensators te buigen een stukske van mijn northbridge cooler geslepen.

die wordt toch niet te warm en nu zitten die heatpipes en die northbridge cooler elkaar niet meer in de weg.

cherouke

Legacy Member
Heb ook gelezen op site dat hij niet past. Daarom ging ik asus a8v nemen.
Maar doordat ze die dan niet hadden en ik geen zin had om nog langer te wachten heb ik toch maar msi genomen, ha dook gelezen dat die beter was voor o'cen.
Nu ik heb es geprobeert, en hij past maar die condensator zit scheef. En dat vind ik minder.
Thermalright xp90, zou dat goeie koeling zijn? Of zijn er betere voor amd64?

Sacristar

Legacy Member
xp 90 moet niet veel onder doen voor xp 120

sommige van die tower coolers zijn ook heel goed maar de coolermaster hyper6 is afaik de beste.

cherouke

Legacy Member
kristos zei:
xp 90 moet niet veel onder doen voor xp 120

sommige van die tower coolers zijn ook heel goed maar de coolermaster hyper6 is afaik de beste.

Die tower coolers vind ik te zwaar, die dingen wegen bijna een kilo.

Nu ik probeer er de xp120 op te krijgen, lukt het niet, dan koop ik me een xp90

Mobutu

Legacy Member
mij juist nen xp-90 aangeschaft, op ne neo2 platinum.
Ik vond die ook te zwaar die koelers, dus hebbek ook maar die xp90 gekocht. Als da ne kilo weegt dan kan da toch wel nog afbreken en die xp-90 koelt evengeod als de zalman van 930gr.

Die koeler past perfect, geen problemen. Steek wel eerst je ram erin, voor je je processer erin floept :)

cherouke

Legacy Member
Hij is al gemonteerd ondertussen de koeler.
Ik heb één condensator wat scheef moeten duwen, maar voor de rest past hij perfect. :applause:
Bedankt voor de hulp van iedereen.
Ik heb meer tegenslag met mijn artic vga silencer, die past niet op asus 9999GT/TD :angry:
Ik kan niet meer aan molex nadat koeler derop staat. :sad:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan