Archief - tv aansluiten op pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yannick1993

Legacy Member
Dag mensen,

Ik heb dus een nieuwe tv gekregen en wil deze gebruiken als tv-scherm :)
Moet ik hiervoor een speciale kabel halen of? Normaal zijn dat toch die gewone blauwe kabel die je voor pc gebruikt en ook voor scherm of niet?
De ingang niemt D-sub (Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2004/1264/dsub_port.jpg)
Of is zo'n kabel ook goed: zo met blauw froen rood, en dan zo'n blauw ding zoals ik al gelinkt had voor op m'n pc?

En bestaan deze ook draadloos toevallig?

Alvast bedankt :)

Vasilline

Legacy Member
Ja dat is een gewone DVI kabel een normale schermkabeln verkrijgbaar in alle pc winkels.
Gewoon zien dat je de dvi kabel neemt die aan beide uiteinden blauw is, de nieuwe DVI's zijn een iets andere aansluiting.

Vasilline

Legacy Member
En je oude scherm is dat niet met zo een dvi kabel? Kan je die toch gebruiken

Easyrider

Legacy Member
Yannick1993 zei:
Dag mensen,

Ik heb dus een nieuwe tv gekregen en wil deze gebruiken als tv-scherm :)
Moet ik hiervoor een speciale kabel halen of? Normaal zijn dat toch die gewone blauwe kabel die je voor pc gebruikt en ook voor scherm of niet?
De ingang niemt D-sub (Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2004/1264/dsub_port.jpg)
Of is zo'n kabel ook goed: zo met blauw froen rood, en dan zo'n blauw ding zoals ik al gelinkt had voor op m'n pc?

En bestaan deze ook draadloos toevallig?

Alvast bedankt :)

Wat jij hier laat zien is een vga uitgang en geen dvi zoals in bovenstaande replays staat. Welke tv heb je gekregen ( welke ingangen zijn er aan ivm pc aansluiting). Welke videokaart heb je in je pc zitten? Kan zelfs zijn dat je een videokaart met hdmi uitgang hebt en gewoon met een hdmi kabel kunt aansluiten op de pc.

Exit

Legacy Member
een nieuwe tv als tv scherm => je hebt niets nodig, gewoon tv aanzetten .... :p

tv als pc scherm => dvi/hdmi kabel of een vga kabel heb je nodig.

aangezien je over d-sub (blauwe stekker) spreekt zal er ook wel hdmi op zijn

Easyrider

Legacy Member
Exit zei:
een nieuwe tv als tv scherm => je hebt niets nodig, gewoon tv aanzetten .... :p

tv als pc scherm => dvi/hdmi kabel of een vga kabel heb je nodig.

aangezien je over d-sub (blauwe stekker) spreekt zal er ook wel hdmi op zijn

Maar daarom niet op zijn pc. Daarom vroeg ik ook welke videokaart hij heeft. Het word moeilijk hem te helpen als we niet alles weten vind ik.

Yannick1993

Legacy Member
Waar kan ik dat zien, mijn tv is spliksplinternieuw en heeft alle aansluitingen.
Mijn pc heeft gewoon zo'n blauwe kabel die op mijn pc-scherm ook is.
De aansluitingskabel dus, maar als ik dan die blauwe kabel gewoon op tv aansluit wa dan?

oke, op tv heb ik alle aansluitingen.
Heb dit moederbord: P5Q SE2 ASUS

VIDEOKAART: Nvideo GFORCE 8600 GT

http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows-vista/Connect-your-computer-to-a-TV
mijn PC heeft dus die 1e alleen, voor de rest niks^^

Moet ik dan 2x van die blauwe kbales halen voor het te doen werken?

Easyrider

Legacy Member
Yannick1993 zei:
Waar kan ik dat zien, mijn tv is spliksplinternieuw en heeft alle aansluitingen.
Mijn pc heeft gewoon zo'n blauwe kabel die op mijn pc-scherm ook is.
De aansluitingskabel dus, maar als ik dan die blauwe kabel gewoon op tv aansluit wa dan?

oke, op tv heb ik alle aansluitingen.
Heb dit moederbord: P5Q SE2 ASUS

VIDEOKAART: Nvideo GFORCE 8600 GT

De computer aansluiten op een tv
mijn PC heeft dus die 1e alleen, voor de rest niks^^

Moet ik dan 2x van die blauwe kbales halen voor het te doen werken?


Op je vidkaart zitten normaal toch 2 dvi uitgangen? Zien de uitgangen er zo uit?

Als ze er zo uitzien is het eigenlijk redelijk simpel ( als je tv niet te ver van pc afstaat).
Gewoon een dvi naar dvi (hdmi) kabel en een kabel die van je geluidsuitgang van de pc naar de pc geluids ingang van de tv gaat.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan