Archief - VoIP static

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

trikke11

Legacy Member
Salute !

Ik vlieg bij Jasta 5 Rise of Flight.
We gebruiken Teamspeak3, Mumble en Ventrilo.
Als ik me in een server begeef waar veel volk zit, krijg ik static, vervormd geluid, ik versta niemand meer, terwijl ik netjes blijf doorkomen aan de andere kant. Uiterst frustrerend !
Iemand enig idee waaraan dat kan liggen ?
up and down zijn 3.5 en 25 Mbps
TIA !

Fraggie

Legacy Member
Voor de duidelijkheid, krijg je static dus letterlijk ruis op je signaal OF lopen de stemmen door elkaar, OF hoor je een stem in stukken en brokken? Kan je ook eens je instellingen posten van TeamSpreak en Ventrilo (enkel deze die te maken hebben met je soundkaart), bv via http://imgur.com.


Best wel grappig dat Ventrilo zichzelf verkoopt als VoIP terwijl het daar niets mee te maken heeft.

trikke11

Legacy Member
Thnx, Fraggie, voor de reactie.
Ik ben hier echt at the end of my rope.
Ik krijg niet echt ruis. De stemmen worden blikkerig voor zover ik ze kan horen. Ze worden in stukken gekapt en onverstaanbaar gemaakt door metalige geluiden.
Daarnaast wil ik niet beweren dat Ventrilo zich verkoopt als VoIP, dat is my bad dan, sorry. Ik moest gewoon in mijn wanhoop snel iets bedenken dat Ventrilo, TS en Mumble inhield.
Bovendien blijft het probleem exact identiek als ik overschakel naar mijn oude XP masjiene met compleet andere soundcard instellingen dan die van de W7 masjiene. Maar geduld. Ik organiseer screens...

Voilà, Fraggie.

setup TS

TS3playback.jpg


TS3capture.jpg


Setup Vent

Ventrilosetup.jpg


Alvast bedankt weer !

Fraggie

Legacy Member
Meestal stellen mensen hun TS/Vent niet in en krijgen daardoor problemen, maar dat heb jij dus wel gedaan.

Dan zou ik voorstellen om voor ventrilo poort 3784 te mappen via NAT naar jou intern IP. TS3: 9987. Dit is niet nodig voor de normale werking, maar daar je toch met meerdere gebruikers aan het "voice chatten" bent en het via UDP werkt, bestaat de kans dat je wel eens wat data verliest.

trikke11

Legacy Member
Dank je, Fraggie ! Maar via NAT ? Nu ben je me ff kwijt, sorry....
Ik heb geen idee wat je bedoelt.

Fraggie

Legacy Member
Heb je ooit al eens poorten moeten open zetten voor je PC?

Een visuele guide: Port Forwarding Guides for TeamSpeak 3 Server - PortForward.com - enkel 9987 UDP toepassen voor TS3
Port Forwarding Guides for Ventrilo - PortForward.com - 3784 UDP voor Vent

In het kort:
Jou PC krijgt van je router een IP, waarschijnlijk 192.168.0.X, met X een nummer. Dit kan je nagaan via:
Start > uitvoeren: cmd > ipconfig

Vervolgens surf je naar je gateway (aka je router) bv 192.168.0.1 (= Default Gateway bij ipconfig) en volg je de guide van portforward.com.

trikke11

Legacy Member
Alweer bedankt, Fraggie !
Eens zien of ik daar wijs uit ga geraken.

.conne.

Legacy Member
Fraggie zei:
Best wel grappig dat Ventrilo zichzelf verkoopt als VoIP terwijl het daar niets mee te maken heeft.

Technisch gezien is het wel VoIP hé. Het woord zegt het zelf; Voice over IP, en dat is het toch ook? :)

Fraggie

Legacy Member
.conne. zei:
Technisch gezien is het wel VoIP hé. Het woord zegt het zelf; Voice over IP, en dat is het toch ook? :)
Maar dan beschouw je voice over IP als een verzamelterm (cf. Wikipedia :sad:), niet als een technologie. Zo zou je een ftp transactie, binary-data-over-IP noemen, terwijl dat niet het zelfde is al een HTTP transfer, wat je ook binary-data-over-IP zou kunnen noemen. Terwijl ze beiden een andere technologie gebruiken.

Het bewijs van dit vind je bij de QoS (cf. Cisco), waar VoIP als een eenheid herkent wordt tussen alle andere data. Gewoon wat data doorsturen (zoals Ventrilo/TS doen) is geen VoIP.

In mijn cursus wordt VoIP trouwens als volgt voluit geschreven: IP Telephony/Voice over IP

.conne.

Legacy Member
Fraggie zei:
Maar dan beschouw je voice over IP als een verzamelterm (cf. Wikipedia :sad:), niet als een technologie. Zo zou je een ftp transactie, binary-data-over-IP noemen, terwijl dat niet het zelfde is al een HTTP transfer, wat je ook binary-data-over-IP zou kunnen noemen. Terwijl ze beiden een andere technologie gebruiken.

Het bewijs van dit vind je bij de QoS (cf. Cisco), waar VoIP als een eenheid herkent wordt tussen alle andere data. Gewoon wat data doorsturen (zoals Ventrilo/TS doen) is geen VoIP.

In mijn cursus wordt VoIP trouwens als volgt voluit geschreven: IP Telephony/Voice over IP

Ok, op die manier niet nee. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan