Archief - vraagje videokaart EAHD5870V2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bever01

Legacy Member
Hallo iedereen

Kvroeg me af ik werk met twee monitoren, en wanneer ik mijn computer juist heb opgestart, stijgt de temperatuur van mijn videokaart naar 51° , nu heb ik gezien dat bij het plaatsen van mijn kaart het beschermingsplastiekje van sli er nog aan hangt , zou dat invloed kunnen hebben of niet??

Soms komt het ook voor dat hij plots een activiteit heeft van 99% en als ik alle applicaties sluit gaat hij niet trg naar 0% , waardoor ik mijn pc telkens moet herstarten....

In games wordt hij rond de 70° .

Ik beschik over de recenste drivers, pc is mooi stofvrij.

Intel Q6700
Asus Rampage Formula
Kingston 8 GB DDR2
Western Digital 15ears
Corsair HX850
Asus EAHD5870 V2
Antec Nine Hundred (one)

demon326

Legacy Member
bever01 zei:
Hallo iedereen

Kvroeg me af ik werk met twee monitoren, en wanneer ik mijn computer juist heb opgestart, stijgt de temperatuur van mijn videokaart naar 51° , nu heb ik gezien dat bij het plaatsen van mijn kaart het beschermingsplastiekje van sli er nog aan hangt , zou dat invloed kunnen hebben of niet??

Soms komt het ook voor dat hij plots een activiteit heeft van 99% en als ik alle applicaties sluit gaat hij niet trg naar 0% , waardoor ik mijn pc telkens moet herstarten....

In games wordt hij rond de 70° .

Ik beschik over de recenste drivers, pc is mooi stofvrij.

Intel Q6700
Asus Rampage Formula
Kingston 8 GB DDR2
Western Digital 15ears
Corsair HX850
Asus EAHD5870 V2
Antec Nine Hundred (one)

Ik heb dezelfde kaart, en deze draait idle rond de 43° met een fan speed van 21%. Maximale temp zal ergens rond de 65a70° zitten.

Reinstall uw drivers anders eens :)

bever01

Legacy Member
Heb ik nog al eens gedaan en dat hielp niet , beschik over de 11.2 versie van ATI.

En dat sli plastiekje zou dat effect hebben of niet???

demon326

Legacy Member
bever01 zei:
Heb ik nog al eens gedaan en dat hielp niet , beschik over de 11.2 versie van ATI.

En dat sli plastiekje zou dat effect hebben of niet???

Neen hoor. Maar toevallig heb ik net dezelfde bug, blijkbaar blijft de gpu op 99% werken na sleepmodus en schakelt ie niet terug :wtf:

bever01

Legacy Member
wat bedoel je juist met sleepmodus?

Ik heb net een reply gekregen via Asus dat ze me aanbevelen de drivers te installeren via de site van Asus zelf.

En de oude drivers in veilige modus ook nog eerst te verwijderen.

Ook zeggen ze om mijn gpu eens in en uit te steken...

En om dit eventueel te testen in een ander systeem.

Ik denk dat het puur die stomme ati drivers zijn.

Temp is normaal, ik heb gezien dat hij zijn current gpu settings verhoogt heeft.

Current: GPU clock: 400mhz Memory clock 1200mhz

en bovenaan High performance GPU clock settings blijven staan op 850Mhz.
en High Performance Memory clock settings: 1200mhz.

demon326

Legacy Member
Als je pc uit slaapstand komt, en je hebt een ati 5xxx serie met een bepaalde driver versie, kan die bug voorkomen

bever01

Legacy Member
ik krijg het gwn als ik opgestart ben


Maar ik start op in veilige modus via f8 maar bij mij lukt dat niet .

Ik heb een asus rampage formula motherboard met win7 X64 maar bij boot kan ik enkel in bios gaan F8 krijg in bbs setup en kan ik gwn kiezen van wat ik wil booten zoals hd, dvd,.. maar kan geen veilige modus kiezen?.....


Hoe kan ik dan opstarten via veilige modus??

opstarten in veilige modus is gelukt maar nu begin ik wel het gevoel te krijgen dat mijn gpu echt defect aan het geraken is, wanneer ik juist bfbc2 gespeeld heb , kreeg ik bij youtube een flits op mijn scherm, die flits krijg ik telkens wanneer ik een filmpje wil bekijken.

ook bij het afsluiten van die internetpagina krijg ik een flits...
Kun je feitelijk een koerier laten komen van Asus of ben je verplicht dat te regelen via de winkel waar je het gekocht hebt.

demon326

Legacy Member
bever01 zei:
opstarten in veilige modus is gelukt maar nu begin ik wel het gevoel te krijgen dat mijn gpu echt defect aan het geraken is, wanneer ik juist bfbc2 gespeeld heb , kreeg ik bij youtube een flits op mijn scherm, die flits krijg ik telkens wanneer ik een filmpje wil bekijken.

ook bij het afsluiten van die internetpagina krijg ik een flits...
Kun je feitelijk een koerier laten komen van Asus of ben je verplicht dat te regelen via de winkel waar je het gekocht hebt.

Dat komt wss omdat uw gpu op 99% load draait, dan reageert alles traag dat uw gpu nodigt heeft. Verwijder eens uw drivers en installeer daarna nieuwe:

Verwijderen-->reboot--->installen-->reboot--->prob solved?

Vreemd, ik lijk nu ook deze bug te hebben, dit zonder naar slaapstand te zijn geweest.....:wtf:

M_K_

Legacy Member
benny zei:
Verwijderen-->reboot in safe mode--->verwijderer alle restanten met dirversweaper --> reboot naar gewone mode --> installen -->reboot--->prob solved?

probeer zo eens
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan