Archief - vraagje windows prestatie index

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bever01

Legacy Member
ik heb volgende scores van mijn prestaties volgens win7

berekeningen per seconde = 7.2
geheugenbewerkingen per seconde= 7.2
bureabladprestaties voor windows aero= 7.8
prestaties voor zakelijke toepassingen in spellen in 3D 7.8
Overdrachtsnelheid van schijfgegevens= 5.9

Heb wel een lage fps in cod black ops single and multi player.

Zou dit eventueel kunnen liggen aan mijn hd score???

Heb een western digital caviar green 15 ears.

Maar blijkbaar heeft deze hd maar 5400 RPM met een cache van 64 MB.
klopt dit???

Murugan

Legacy Member
Een caviar green moet je imo enkel maar gebruiken voor stockage en niet als game/boot HD.
Het klopt dus idd.

.conne.

Legacy Member
Murugan zei:
Een caviar green moet je imo enkel maar gebruiken voor stockage en niet als game/boot HD.
Het klopt dus idd.

Schijf is niet van de snelste, maar het zou mij toch wel sterk lijken moest die de oorzaak zijn van zijn lage FPS in games, want die is snel genoeg daarvoor. Uiteindelijk is de HD vooral nodig voor het laden van de map, daarna wordt die bijna niet gebruikt tijdens het gamen..

amdr

Legacy Member
Alle normale HDD's geven u daar een 5.9. Normaal stijgt die score pas bij een SSD
Swel raar dat die score van 0 tot 7.9 gaat ipv tot 10 :p

.conne.

Legacy Member
amdr zei:
Alle normale HDD's geven u daar een 5.9. Normaal stijgt die score pas bij een SSD
Swel raar dat die score van 0 tot 7.9 gaat ipv tot 10 :p

De schaal van de prestatie index gaat dan ook maar tot 7.9... ;)

amdr

Legacy Member
Ja da bedoelde ik :p Kwas ook even gaan kijken en kzag dat daarboven ineens staan. Dat had ik dus nog nooit gelezen en kvond altijd dat die score precies op niks sloeg. Maar nu lijkt 7.5/7.9 niet meer zo slecht :lol:

Murugan

Legacy Member
.conne. zei:
Schijf is niet van de snelste, maar het zou mij toch wel sterk lijken moest die de oorzaak zijn van zijn lage FPS in games, want die is snel genoeg daarvoor. Uiteindelijk is de HD vooral nodig voor het laden van de map, daarna wordt die bijna niet gebruikt tijdens het gamen..

Heb net ook eens gekeken. Mijn index voor de hd is ook zomaar iets en ik zit met een black.
Mssch eens de grafische settings veranderen moet dit nog niet gebeurd zijn?
Drivers up to date?

En ik bedoelde met dat klopt: 5400RPM en 64mb cache

bever01

Legacy Member
euhm ik heb mijn settings veranderd in cod black ops en heeft geen effect op men fps.

heb gespeeld op 800X600 en window mode en full screen, aa op off gezet.
Ik heb alles op de laagste settings gezet en dit heeft geen verschil.

Heb al contact gehad met Activision en daar zeggen ze ja, het helpt blijkbaar met een clean install van windows. Ik dacht in mijn eigen geef toch gwn toe dat cod black ops slechts is ontwikkeld....

maar ik merk wel geen verschil prestatie met mij hd nu.

bever01

Legacy Member
niet echt, in mw2 heb ik ook regelmatig een fps drop.

Maar heb mijn gpu al eens getest met een furmark, en daar draait hij stabiel...

Mss dat het toch aan mijn harde schijf ligt....

Ben een beetje ten einde raad.?:p

freshcloak

Legacy Member
Ik zou zeggen,

Draai eens een virusscanner en gebruik Ccleaner.
Het hoeft niet noodzakelijk een hardwareprobleem zijn.
Ook is het goed mogelijk dat je harde schijf heel vol staat, dus dat je eens een opkuis mag doen.
En dit is misschien niet de hoofdoorzaak, maar draai eens een defragmentatieprogramma.

Succes!

mdgf

Legacy Member
Heeft niks met uw hdd te maken..., Black ops is gewoon een enorm slecht geoptimaliseerd spel, punt uit.
Er is maar 1 iets die telt om te gamen en het is de gpu (op hoge resoluties en zolang de cpu niet bottlenecked), als je nu eens zou zeggen welke je hebt?

Maar heb mijn gpu al eens getest met een furmark, en daar draait hij stabiel...
Wat heeft dat daar nu mee te maken? So what hij draait stabiel, een interne gpu zal ook stabiel blijven op furmark, maar dat wil niet zeggen dat je daarmee deftig kunt gamen...

Geef je gpu en cpu.

p.s. windows prestatie index gaat u niet vertellen waarom een spel niet deftig draait, hell dat gaat u wss niks nuttigs vertellen

Neoken

Legacy Member
Mijn Spinpoint F3 (7200rpm) haalt ook "maar" 5,9 op de index hoor.

Kijk anders eens in uw catalyst settings indien je een radeon gpu zou hebben. Een recente driverupdate had daar spontaan de energie settings voor mijn pc gewijzigd, wat zorgde voor een te lage voltage van mijn cpu en dus zeer lage fps voor spelletjes die vroeger probleemloos draaiden. You never know...

DreaDNoughT

Legacy Member
Mijn WD Black 32MB cache heeft ook maar 5.9. De rest zit aan 7.9. Die index dient alleen om te zien of je systeem geschikt is voor Windows te kunnen draaien.


U hdd zorgt voor geen vertragingen in games. Games waar er veel geladen moet worden zoals grote free roam games kunnen wel wat haperingen veroorzaken en deze zijn vaak miniem. Een shooter zoals BO spreekt u hdd amper aan. Het laden van de mappen enzo zal bij u wel iets langer duren dan bij mij.
De green heb ik ook als data schijf. Door zijn lage toeren is ie nogal "traag".

Wat is je cpu? Loopt die tegen de 100% aan tijdens het spelen? Als je je resolutie enzo al lager hebt gezet en geen toename in fps merkt kan het best zijn dat u cpu niet kan volgen.

bever01

Legacy Member
ik heb een Intel Q6700 2.6 Ghz

En een Asus EAHD5870 V2

Waar staan die settings in ccc ??? voor eventuele energie wijzigingen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan