Archief - Vrije schijfruimte klopt niet ... ?!?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

$uB^

Legacy Member
Hoi,

op mijn C:/ schijf staat er rond de 11 GB, terwijl de schijf zelf 35 GB groot is ( partitie van een 80 GB schijf ).
Toch is de beschikbare schijfruimte maar rond de 5.9 GB .. Maar voor zover ik weet is 35 - 11 != 5.9 ...

Alle verborgen bestanden etc worden weergegeven.

http://users.pandora.be/Eloi/ImmanueL/Schijfruimte.jpg

Enig idee hoe dit komt ? En waar ik mijn 'verdwenen' GB's terugvind ? ;)

Mvg,

SuBliMo

Kenshi

Legacy Member
Uwe pagefile wordt daar al nie meegerekend dacht ik, die kan ook eventueel al een paar giga zijn

***ARF***

Legacy Member
zeker da u partitie wel 35gig is?
me partition magic kunde zien of ge nog unallocated space hebt
of met schijfbeheer van windows zelf

$uB^

Legacy Member
Kenshi zei:
Uwe pagefile wordt daar al nie meegerekend dacht ik, die kan ook eventueel al een paar giga zijn

Geen idee wat pagefile is, maar als je zegt 'paar giga' en ik kom er een 20-tal tekort .. :s

Orbie

Legacy Member
Misschien zijt ge die 20gb kwijt tussen al die andere honderden gb's aan illegaal materiaal ;|

$uB^

Legacy Member
Orbie zei:
Misschien zijt ge die 20gb kwijt tussen al die andere honderden gb's aan illegaal materiaal ;|


YeeY !

Lekkere off-topic hoor .. Nuja, ik ben er 100% zeker van dat jij alleen maar legale programma's, muziek, films etc staan hebt dusse ... ,,|,,

Dank u zo voor uw nutteloze commentaar


*Post reported to moderators*

Kenshi

Legacy Member
Neen 20 giga kan zeker niet, pagefile is gewoon als windows tijdelijke files ipv in het ram geheugen naar je harde schijf wegschrijft ...

E als je doet CTRL-A en dan eigenschappen, ... op uw c partitie ?
Komt ie dan hetzelfde qua grootte geven

Orbie

Legacy Member
Ik ga niet in tegen forum regels, en off topic posts gebeuren zoveel :)

Gokje : System restore points? Hybernation files?

$uB^

Legacy Member
Orbie zei:
Ik ga niet in tegen forum regels, en off topic posts gebeuren zoveel :)

Gokje : System restore points? Hybernation files?


Mja, kben gewend van het Te Koop forum, daar wordt de minste Off-Topic al gereported omda ze de verkoop nie willen verkloten ... :x

System restore points & Hybernation files ? Leg uit ? ;)

$uB^

Legacy Member
Kheb nu gezien da mijn systeemherstel zijn Maximum gebruikt om vrij te houden, maar da is maar 12% ( 4354 MB ) ... Dus die 20 GB - 2 GB ( pagefile ) - 5 GB ( systeemherstel ) = nog 13 GB spoorloos :p

$uB^

Legacy Member
Kenshi zei:
Neen 20 giga kan zeker niet, pagefile is gewoon als windows tijdelijke files ipv in het ram geheugen naar je harde schijf wegschrijft ...

E als je doet CTRL-A en dan eigenschappen, ... op uw c partitie ?
Komt ie dan hetzelfde qua grootte geven

Jup, da heb ik gedaan en staat in eerste post ..Daar zegt ie ook da er 11.2 GB gebruikt wordt ...

$uB^

Legacy Member
[17:28:24] <ViRioN> kuist uwe vuilbak uit btw
[17:28:40] <ViRioN> norton protected dings houdt alles bij da ge wegsmijt
[17:28:48] <ViRioN> en die moet ge apart deleten ofzo
[17:28:55] <SuBliSiMo> kzal keer zien
[17:29:00] <ViRioN> kheb da ook nog gehad :)
[17:29:07] <SuBliSiMo> mja vuilbak delete ik meestal direct
[17:29:08] <SuBliSiMo> gouwja
[17:29:11] <SuBliSiMo> 'Leegmaaken'
[17:29:11] <ViRioN> mja nee
[17:29:12] <SuBliSiMo> dusja
[17:29:17] <ViRioN> ged de vuilbak
[17:29:28] <SuBliSiMo> humz
[17:29:29] <ViRioN> mor daarnaast zit die norton rommel ook alles bij te houden
[17:29:39] <SuBliSiMo> You have 740 portected files on the following drivers
[17:29:42] <SuBliSiMo> Purge all pakken ?
[17:29:46] <ViRioN> ja da purgen
[17:30:19] <SuBliSiMo> k
[17:30:20] <SuBliSiMo> you own !

Sander H

Legacy Member
die herstelpunten kunnen veel meer inpakken zu, stel ff in de der geen controles worden gedaan, dan delete die alles, en daarna zet ge da maar trug op alst nodig is, ma opt minste ofzo

$uB^

Legacy Member
Scjeir zei:
die herstelpunten kunnen veel meer inpakken zu, stel ff in de der geen controles worden gedaan, dan delete die alles, en daarna zet ge da maar trug op alst nodig is, ma opt minste ofzo


Mja, Norton spaarde dus verwijderde files en da was 15 GB samen dusja .. :)

Flying_Banana

Legacy Member
Als je dat wil uitschakelen kan je dat ook.
Kijk gewoon ff bij eigenschappen van je prullenbak in het tabblad norton protection.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan