dubbel/trippel zoveel data doorsturen van het geheugen naar de controller via twee 64bit kanalen.
Dus 2x2GB ram kan in dual channel werken, 1x4GB niet. Bij tripplechannel werk je dan ook met veelvouden van 3 (3x1/3x2/...)
Dual channel is de standaard. In de praktijk merk je bitter weinig prestatiewinst. Al zeker tussen dual en tripple.