hairydruidy
Legacy Member
Ik was bezig alle films te kopieren van men broer zen externe schijf, en hoe lomp ik ook was, ben over een draad gestruikeld en de harde schijf is gevallen.
Er stonden voor 900gb films op die schijf, had er voor 500 gekopieer naar mijn schijf. Zelf na de val kopieerde die nog een klein half uurtje en dan hing hij vast.
Na de harde schijf uit te zetten en opnieuw aan te zetten, kon ik niet meer aan men bestanden, ik kon echter wel nog de stations letter zien. Dus heb ik dan maar Recuva gedownload. Daarmee kon ik nog eens 100gb overzetten voor het weer weigerde.
Nu kan ik echter de stations letter ook niet meer zien. Bij schijfbeheer vraagt hij om men schijf te initialiseren, als ik dat doe kreeg ik een error. Heb de behuizing van de externe schijf weggedaan en deze in men pc vastgekoppeld. De schijf vraagt nog steeds voor een initialisatie, maar deze lukt nog steeds niet. Ik krijg wel een andere error nu: "kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat". Aangezien de initialisatie niet lukt kan ik ook niet formateren.
is er een mogelijkheid om de overige bestanden toch nog te kopieren naar mijn eigen harde schijf en deze hierachter toch nog te kunnen formateren zodat ik ze kan gebruiken? Tesnoods in een andere behuizing, of als interne schijf?
Er stonden voor 900gb films op die schijf, had er voor 500 gekopieer naar mijn schijf. Zelf na de val kopieerde die nog een klein half uurtje en dan hing hij vast.
Na de harde schijf uit te zetten en opnieuw aan te zetten, kon ik niet meer aan men bestanden, ik kon echter wel nog de stations letter zien. Dus heb ik dan maar Recuva gedownload. Daarmee kon ik nog eens 100gb overzetten voor het weer weigerde.
Nu kan ik echter de stations letter ook niet meer zien. Bij schijfbeheer vraagt hij om men schijf te initialiseren, als ik dat doe kreeg ik een error. Heb de behuizing van de externe schijf weggedaan en deze in men pc vastgekoppeld. De schijf vraagt nog steeds voor een initialisatie, maar deze lukt nog steeds niet. Ik krijg wel een andere error nu: "kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een I/O-apparaat". Aangezien de initialisatie niet lukt kan ik ook niet formateren.
is er een mogelijkheid om de overige bestanden toch nog te kopieren naar mijn eigen harde schijf en deze hierachter toch nog te kunnen formateren zodat ik ze kan gebruiken? Tesnoods in een andere behuizing, of als interne schijf?
