Archief - Wel msn/torrents downloaden; surfen werkt niet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Arkaine

Legacy Member
Mijn vriendin heeft internetproblemen thuis. Zij heeft geen account hier dus post ik het
geen idee of dit hardware of software is

haar beschrijving:

Probleem:

Ik kan meerdere keren per dag plots niet meer naar websites surfen, terwijl ik wel nog verbinding heb met het internet. MSN blijft namelijk wel werken en wanneer ik iets aan het downloaden ben, blijft dat ook normaal verder doen. Wanneer ik de stekker van de router uittrek en even later terug insteek, is het probleem opgelost. Maar dat moet ik nu zo’n 10 keer per dag doen, dus het wordt erg vervelend.

Het probleem ligt denk ik ergens bij de router (wireless adsl), omdat alletwee de computers die aan het netwerk gelinkt zijn, dit probleem hebben. We werken met Windows Vista, en het merk van de router is D-Link (model DSL-G604T).

Het ligt niet aan de browser, want op Google Chrome en Internet Explorer is het hetzelfde probleem. De precieze foutmelding die Google Chrome geeft is:
“Fout 105 (net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED): De server is niet gevonden.”

Nu willen we wel een nieuwe router kopen, maar ik vroeg me toch af of iemand anders dit probleem niet op een eenvoudigere manier kon oplossen?



wanneer ik vraag of ze geen oplossing op google kan vinden
" sommige snap ik niet, sommige helpen niet"

dus in makkelijke taal aub :)

RpR

Legacy Member
komt het probleem ook voor indien je niet downloadt via een p2p?

Arkaine

Legacy Member
jah. Of er nu torrents opstaan of niet, probleem blijft voorvallen

SiX

Legacy Member
Of gewoon de dns server die down is, want msn en torrent gebruiken dit veel minder.

Ramptoerist

Legacy Member
welke internet provider hebben haar buren, andere mensen in haar straat en hebben ze hetzelfde probleem of niet?

Anopheles

Legacy Member
het zou kunnen dat het cache/flash geheugen van jouw router niet meer "refreshed" probeer het met een andere router (leen eentje van een buur/vriend).

(PS : ik was vijf jaar geleden IT'er, maar ben niet meer volledig op de hoogte van hoe tegenwoordig alles werkt, ik kan me dus volledig vergissen ook :)

EDIT : als het een laptop is kan je ook eens proberen op een publieke hotspot of proberen de netwerk kabel te gebruiken ipv wireless ?

Mee

Legacy Member
Probeer eens de DNS-server van Google (8.8.8.8) ofzo op een van de pc's in te stellen ipv de router als DNS.
Dit doe je in het netwerkcentrum -> LAN-verbinding (of wifi) -> Eigenschappen -> dubbelklikken op TCP/IPv4 -> kiezen voor "De volgende DNS-serveradressen gebruiken" -> in dat veldje kan je nu bv 8.8.8.8 zetten.
(dit is de uitleg voor Windows 7, ik vermoed dat dat hetzelfde is in Vista)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan