Archief - Wie kan de betere laptoprepairs doen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anjooh

Legacy Member
Hoi,

Ik ben in het bezit van 2 laptops die hersteld moeten worden.

De ene is een Compal FL90 waarvan de graka moet vervangen worden.

De andere is een Dell die zijn HDD's niet meer herkent.

Weet iemand wie me hierbij het best kan helpen? (shop/repair center/forummember/...).
Mocht iemand van het forum mij kunnen verder helpen gebeurt dit natuurlijk tegen betaling.

Hartelijk dank voor de tips/hulp

Exit

Legacy Member
graka => vervangen is in overgrote deel van de laptops niet mogelijk of je moet het volledige moederbord vervangen.
in de gevallen het wel zou kunnen zal je vrijwel niet aan de vga geraken of vrij duur.

indien de hdd zelf werkt op een andere pc zal het eerder ook mobo zijn en dan is het ook veelal te duur om te vervangen.

Anjooh

Legacy Member
Maw allebei in de vuilbak?

Het is zonde want ze zijn allebei anders nog in hééle goede staat.
Heb je een idee wat 'duur' is.
Misschien overweeg ik toch een herstelling.

Wat die graka's betreft, lees ik toch veel reviews van de bekende Nvidia 8xxx reeks die het massaal laat afweten en dat mensen toch een andere graka inbouwen (in het model die ik bezit). Maar het vraagt toch een zekere handigheid.

Yank

Legacy Member
in die compal zou je idd de GPU kunnen vervangen, maar let op en lees het volgende eens: COMPAL IFL90 Upgrade page
MXM-kaartjes zijn ook niet zo makkelijk te vinden en zeker als je maar beperkt bent tot een paar specifieke modellen die gaan werken.

de dell is idd zoals exit zegt, als het niet aan de schijven ligt, is het het moederbord, via dell zelf minstens een paar honderd euro om te vervangen, via ebay vind je misschien iets dat nog relatief betaalbaar is (afhankelijk van hoe oud de laptop is en in welke staat eventueel nog de moeite).

MrZodiac

Legacy Member
Ik doe herstellingen aan mobo's van notebooks. Dit via een collega van mij die wekelijks enkele mainboards binnen gooit waarvan de power connector afgebroken is etc...

een 35% daarvan krijg ik meestel hersteld, 25% is tijdelijk te herstellen en de rest is gewoon onherstelbaar.

Om te weten of het te herstellen is of niet halen we de hele notebook uit elkaar, bij een onmogelijke herstelling zetten we ze ook niet meer terug in elkaar.

Prijzen zitten meestal rond de 75 euro.

Soms is een reflow bij een graka voldoende. wens je meer info kan je me PM'en (of -Evertek Computer Service- contacteren met de naam van mijn zaak te vermelden: sr solutions).

Zingem is echter niet bij de deur.

(ps: ikzelf haal ze niet uit lekaar en test de notebooks niet, dat doet evertek, ik doe enkel de herstellingen, als je het toestel zelf uit elkaar haalt en het mainboard kan binnendoen is het allicht wat goedkoper)

sneax

Legacy Member
Anjooh zei:
Maw allebei in de vuilbak?

Het is zonde want ze zijn allebei anders nog in hééle goede staat.
Heb je een idee wat 'duur' is.
Misschien overweeg ik toch een herstelling.

Wat die graka's betreft, lees ik toch veel reviews van de bekende Nvidia 8xxx reeks die het massaal laat afweten en dat mensen toch een andere graka inbouwen (in het model die ik bezit). Maar het vraagt toch een zekere handigheid.

Kijk eens na of ge op de laptop met het 'bekende 8xxx reeks-probleem' geen extended warranty krijgt. Ik had vroeger een Dell M1330 en daar was 1 of 2 jaar extra (kweet niet meer exact) bij de gewone garantie bijgedaan, enkel voor mensen met dit specifiek probleem.

Anjooh

Legacy Member
Heb me al geïnformeerd maar dat is hier het geval niet -jammer genoeg-
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan