Archief - wifi verbonden maar geen internet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Guiseppe

Legacy Member
Heb sinds kort fibernet (40?) ipv een diamond shake, en dus ook zo'n nieuwe modem/wifi-router.

Sindsdien geraak ik soms met mijn laptop niet meer verbonden met het internet (wifi).

Laptop is ingesteld door installateur, en werkte in eerste instantie, tot op een dag het internet niet meer ging.
Hij is wél verbonden met het netwerk, maar krijgt een ip zoals 169.254.54.54 ipv 192.168.0.135.

Ik geraak altijd en zonder problemen op het netwerk met een andere laptop, een iphone en een ipad.

De laptop die niet werkt, staat ook op automatisch ip enzo verkrijgen.
Verbinging opnieuw instellen, herstellen geeft geen ander resultaat.
Als ik release/renew doe, dan krijg ik de melding "kan geen contact met de DHCP server maken".


Iemand idee wat ik nog kan doen?
Als ik inlog op de beheerspagina van de modem dan zie ik de laptop overigens ook niet tussen de connected clients staan.

mattjaskap

Legacy Member
Kan je je oude router er ook niet op aansluiten ? Ik heb ook fibernet maar ik kan bijna(traag) tot geen internet hebben op mijn kamer !! Maar heb wel connectie met de router . Hangt ook af hoe je huis is opgebouwd : veel beton en ijzer , of houtskelet bouw... Is dat probleem hetzelfde als de laptop dicht bij de router van telenet staat?

Nu heb ik boven mijn oude router aangesloten ! heb gewoon 2 routers 1 beneden en 1 boven :D En dat werkt prima

Guiseppe

Legacy Member
Ja, zelfde probleem als ik in zelfde kamer als router zit.

mattjaskap

Legacy Member
mmm raar , geen mogelijkheid om ja oudere router ook te gebruiken?

Guiseppe

Legacy Member
Kan ik eens proberen, was het sowieso van plan aangezien het bereik van die nieuwe toch wat minder is.
Moet ik die speciaal instellen, als access point neem ik aan?

Exit

Legacy Member
dat hij geen ip krijgt op dat moment

kan aan firewall op pc liggen, security pakket op de pc, de modem/router, de gebruikte beveiliging op de router waar de laptap/driver probleem mee heeft

mattjaskap

Legacy Member
Normaal moet je niets meer veranderen , gewoon 2 netwerken daar is nergens mis mee :) En ik heb de 2de route inderdaad geplaatst omdat de router van telenet slecht bereik heeft !
Als ik een huis heb internet aansluitingen boven in het huis , heb je een betere bereik.

Nielsvds

Legacy Member
Om te beginnen moet je je draadloos netwerk als veilig/trusted beschouwen in je firewall. Check ook eens de logfiles van verbindingen die geblokkeerd werden.

Zorg dat je draadloos netwerk als publiek ingesteld staat in Windows.


Ga naar start,configuratiescherm,netwerk-en internet,netwerkcentrum,aan de linkerzijde druk je op draadloze netwerken beheren. Klik nu met je rechtermuisknop op je netwerkadaptors,kies eigenschappen. Check of je een vermelding vind van je beveiligingsfabrikant of NDSIS filter driver, firewall. Bv Eset Personal Firewall. Haal het vinkje hier weg en druk op ok. Checkl of het nu wel lukt. Dan is er een probleem met de firewall driver.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan