Archief - Windows boot niet meer deftig, al dan niet graka

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Foezjie

Legacy Member
Hey iedereen.

Een tijdje geleden heeft waarschijnlijk mijn grafische kaart het begeven. COD4 spelen resulteerde na een paar minuutjes steeds in een BSOD waarna ik uiteindelijk Windows niet meer normaal kon booten. In veilige modus geraken lukt nog, maar vanaf het opstartscherm (dus ook BIOS laatscherm enzo) zitten er overal gekleurde verticale strepen enzo.

De typische symptomen van een gestorven grafische kaart denk ik dus, maar ik wil gewoon zeker weten omdat er een paar dingen zijn waarvan ik niet weet wat ze betekenen:

als ik dus gewoon mijn pc opstart en niet in veilige modus ga blijft hij steken op een zwart scherm. Als ik daarna de computer nog eens opstart komt hij af met opstartherstel enzo. Als ik dat doe zegt hij dat uiteindelijk de fout zat in "een ongeldige ACL voor D:\Windows\System32\slui.exe. Oude waarde was 0x1f01df, waarde hersteld".

Een google daarover levert niet veel info dus misschien kunnen jullie meer helpen. Zit er mogelijks nog iets mis met windows ook of zou een nieuwe grafische kaart al mijn problemen oplossen?

(Ik post dit op HW ipv Windows aangezien ik toch wel een sterk vermoeden heb dat het de graka is)

Alvast bedankt,

foezjie

Carpinteiro

Legacy Member
ik heb da ook gehad.
maar bij was in win alles ok, tot op een moment dat ik in een menu kwam van games.
grafische kaart kapot.

wa ik ook heb gehad. Opstarten zwart scherm na het win logo.
Niks wou helpen, formatten, nieuwe, oude drivers installe. Niks wou helpen.
En toen heb ik van dvi is uigetrokken en er een vga kabel op aangesloten, en toen werkte alles.
Dus probeer is een andere kabel ofzo. Sommige probs kunnen opgelost worden door een kabel te vervangen.

Vnze

Legacy Member
Over welke kaar hebben we het? Lijkt verdacht fel op de laatste stuiptrekkingen van mijn oude 8400m GS maar dat is een laptop kaart...

Foezjie

Legacy Member
Vnze zei:
Over welke kaar hebben we het? Lijkt verdacht fel op de laatste stuiptrekkingen van mijn oude 8400m GS maar dat is een laptop kaart...

nVidia 8800GT, 320mb videoram

Carpinteiro zei:
ik heb da ook gehad.
maar bij was in win alles ok, tot op een moment dat ik in een menu kwam van games.
grafische kaart kapot.

wa ik ook heb gehad. Opstarten zwart scherm na het win logo.
Niks wou helpen, formatten, nieuwe, oude drivers installe. Niks wou helpen.
En toen heb ik van dvi is uigetrokken en er een vga kabel op aangesloten, en toen werkte alles.
Dus probeer is een andere kabel ofzo. Sommige probs kunnen opgelost worden door een kabel te vervangen.

Hmm, er zit voor zover ik weet geen VGA aansluiting op mijn kaart. Kga es op een andere steken. (Er zitten 2 DVI aansluitingen op)

Dat lost waarschijnlijk wel mijn Windows probleem niet op..

Carpinteiro

Legacy Member
hebt ge ook geen tussenstuk? van vga naar dvi enz?
normaal als ge een graka koopt zit dat erbij

Foezjie

Legacy Member
Carpinteiro zei:
hebt ge ook geen tussenstuk? van vga naar dvi enz?
normaal als ge een graka koopt zit dat erbij

Kheb geen tussenstuk liggen..
En op een andere DVI aansluiting steken helpt alleszins niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan