Archief - Wireless werkt niet op pc na fibernet instal

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vrukkus

Legacy Member
Vandaag zijn ze fibernet 40 komen installeren. Nu blijkt dat de wireless niet werkt voor mijn pc.
Met mijn laptop is er geen probleem.
Wireless in de pc is de volgende:
REALTEK RTL 8187 WIRELESS 802.11G 54Mbps USB 2.0 net.

Hoe kan ik nu te weten komen waaraan dit ligt???

Voodooghost

Legacy Member
vrukkus zei:
Vandaag zijn ze fibernet 40 komen installeren. Nu blijkt dat de wireless niet werkt voor mijn pc.
Met mijn laptop is er geen probleem.
Wireless in de pc is de volgende:
REALTEK RTL 8187 WIRELESS 802.11G 54Mbps USB 2.0 net.

Hoe kan ik nu te weten komen waaraan dit ligt???

In je PC steekt een Wireless G kaart, je Telenet modem is Wireless N, check via mijn Telenet de instellingen eens op je Telenet Modem
Update drivers van je Wireless op je PC en update je Windows.

vrukkus

Legacy Member
Telenet modem staat op 802.11bgn dus dit is ok.
Straks dan maar eens proberen de driver te updaten

mattyh88

Legacy Member
Die Telenet installateur zei tegen mij dat sommige computers die wireless niet zouden ondersteunen? Ik dacht dat het iets te maken had met de beveiligingsleutel.

vrukkus

Legacy Member
Heb de laatste drivers geinstalleerd en nog steeds geen verbinding.
Mss toch maar beter een nieuwe wireless kaart steken of iemand nog andere ideeën?

Exit

Legacy Member
welke beveiliging staat er op de router ingesteld?
ziet de pc het netwerk om te verbinden?

vrukkus

Legacy Member
PC vindt het netwerk zonder probleem.
Beveiliging is WPA PSK
en WPA encryptie is TKIP AES

copycat

Legacy Member
Gewoon even open netwerk van maken en zo eens proberen.
En SSID renamen.
Dan ben je al zeker dat daar geen probleem zit.

Wat kan zijn is als de SSID van deze wireless router het zelfde is als die van je vorige, maar met een ander password en/of encryptie dat hij gewoon probeert met de gegevens van de vorige router de verbinding te starten.
Sommige OS's geven dan niet eens een error maar lijken dan voor een vage reden niet te werken.

Exit

Legacy Member
die driver/netwerk kaart zal dus niet met wpa overweg kunnen dan
maak er als test inderdaad eens geen beveilging van of WEP, test om daarmee te verbinden

cooLopke

Legacy Member
Opgelet dat WEP makkelijk te kraken is, dus dat je dit enkel als tijdelijke test doet.

vrukkus

Legacy Member
Ok straks eens proberen als ik terug thuis ben.
Merci alvast voor de reacties.

Heb het kunnen oplossen door de SSID te renamen.
Allemaal bedankt voor de hulp.

@mods mag slotje op
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan