Archief - zelf pc in elkaar steken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yannick1993

Legacy Member
beste

Ik zou graag zelfs eens leren hoe zelf een pc in elkaar te steken :)
Hoe kan ik dit het beste leren? Is hier een handleiding (met foto's?) hoe ik eraan moet beginnen en waar te beginnen enzo en hoe ik al die dingen moet doen?

Zou het erg graag leren

alvast bedankt

janseke

Legacy Member
Toen ik voor het eerst zelf een pc assembleerde heb ik deze gebruikt. Verder moet je gewoon goed in het boekje van je moederbord kijken welke aansluiting voor wat is.

Exit

Legacy Member
mss eens search ofzo gebruiken om de paar weken/maanden komt deze vraag terug ...

GTXpower

Legacy Member
Volgorde (zoalskik het doe):
1.Case open doen
2.Mobo bracket (ijzertje) dr in zetten (kan soms wa lastig doen)
3.Cpu + cpu koeler + geheugen op het mobo zetten/monteren
4.Mobo op zijn plaats schroeven
5.5.25 inch monteren (blu ray, dvdrw, whatever)
6.sata kabel op een vrij sata slot op het mobo aansluiten
7.hdd monteren
8.sata kabel op een vrij sata slot op het mobo aansluiten
9.videokaart in PCI-E slot steken (indien 1 vga, het bovenste)
10.Voeding monteren
11.Alles aansluiten (4/8 pins op mobo, 6 pins connector(s)op de vga,hdd's,dvd rw's enz, geen enkele aansluiting forceren, dat wilt zeggen dat je de verkeerde gebruikt..)
12.Mobo powerSW,resetSW,hdled,speaker kabeltjes aansluiten, staat in de handleiding van het mobo wat waar moet, zwart draadje is altijd de minpool btw.
Case dicht & ready to install

Je ziet zelf maar, zolang alles aangesloten is :)

GTXpower

da_diablo

Legacy Member
Ik heb dat geleerd door oude afgeschreven pc's uit elkaar te halen en te remonteren. kijk eens of er geen pentiumIII in een stoffig hoekje ergens staat ;)

Pedroo

Legacy Member
da_diablo zei:
Ik heb dat geleerd door oude afgeschreven pc's uit elkaar te halen en te remonteren. kijk eens of er geen pentiumIII in een stoffig hoekje ergens staat ;)

Dé manier om dit te doen! :) Ga naar u eigen school, vraag of ze kapotte pc's hebben (élke school heeft dat) en vraag of je er zo eentje mag komen ophalen met den otto :D Ik zal maar ni zeggen hoeveel pc's ik heb 'geërfd' van mijn school :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan