Archief - Beeld en Geluid Antwerpen 2010 (high end audiophile event)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Party

Legacy Member
Wat een prachtig event ! Een voorstelling van zeer veel high end audiophielen topmerken, het was te doen in het hotel Ter Elst en er was zelfs geen inkom. Elke zaal/kamer had een andere verdeler en overal gaven ze demo's, je kon zelfs je eigen cdtje afgeven om te spelen.
Het was de eerste maal dat ik zoiets ben gaan bezichtigen en echt een toffe sfeer, prachtig materiaal en leuke demo's !
Voor mij was het vooral een kennismaking met de meeste van deze merken. Ik hou wel van een degelijke surround setup, iets wat al NOT DONE is door de audiophielen op die beurs :)

Als leek ben ik daar vooral verschoten van McIntosh XRT28 speakers ! En de iets meer betaalbare klasse de GKF Ariane speakers ! Man man man hadden die boxen een ervaring !
Verder zeer leuk materiaal van Canton voor zen prijs en ook XTZ intosurround had een zeer leuk beginnend audiophiel setje van 2000 euro all in.

Ik heb daar een aantal sfeerbeelden gemaakt, voor de geïnteresseerden (sorry voor de crappy kwaliteit, is maar met een iPhone opgenomen en bewerkt) :)
http://glenn.eu/2010/03/07/beeld-en-geluid-antwerpen-6-7-maart-2010-audiovideo2day-be-events/
Link is niet bedoeld als spam, wil dit event met zoveel mogelijk mensen delen, staat ook maar op een free wordpress blogje zonder inkomsten ads voor mij ofzo.
Er zou eigenlijk meer reclame moeten gemaakt worden voor een event als dit, ik ben er zelf toevallig terechtgekomen via een vriend.

En ik hoop dit soort events meer te kunnen meemaken !
Zijn er hier nog mensen naartoe geweest ? Audiophielen op dit forum aanwezig ?

High end stereo groeten ;)

Skoebiedoe

Legacy Member
Ik ben de zaterdag geweest. .
Die Mcintosch 1.2KW monoblok is me dat een beest.

Enkel die Audio Wilson speakers vond ik maar wat platjes klinken voor de rest viel het wel mee.
Is wel fijn dat ze elks een aparte ruimte krijgen om hun ding te doen zo storen ze elkaar niet echt en je kan echt de tijd nemen om eens goed te luisteren naar een bepaalde setup.

Op naar de volgende meeting. ;)

Party

Legacy Member
Ik moet zeggen dat hotel Ter Elst hun stroomnetwerk goed inorde is :D als je zag wat daar in al die kamers aangesloten was :)
Was ook super om die Vintageroom te beluisteren met een Onkyo in van '85 dat toen 450.000BEF koste en maar 100 stuks van gemaakt zijn op een stel Klipsch boxen van in de jaren 60 met daarbij een platenspeler van bij de kringloopwinkel van 9 euro :D hehe was machtig :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan