Archief - [elektro/trance] newt - beat chromozone

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yenneman

Legacy Member
Mmmzz...er zitten weer leuke ideetjes in, waar ik spontaan bij dacht van 'Ja, daar valt iets heel leuk mee te doen' zoals dat melodietje dat start op 0'13", die newbeat-achtige vocal...

Maar het is gewoon te chaotisch naar mijn zin. Je voegt volgens mij veel te veel zaken toe die het geheel verstoren en het feit dat je volumes niet volledig evenwaardig tegenover elkaar staan helpt ook niet echt. Meer is niet altijd beter: zo vind ik het stukje tussen 2'57" en 3'13" echt super! Technisch gezien nog niet zo goed, maar qua compo rockt dat! En laat dat nu net het deel van je nummer zijn waar het minste synths in zitten...

Verder vind ik die vanguard-achtige stabs die af en toe op duiken + die valse geluidjes rond 1'55" heeeel irritant. Het klinkt nogal presetachtig allemaal.

Maar dat melodietje van 0'13", daar ben ik verliefd op :love: . En je blijft tenminste een beetje origineel.

Strawberry

Legacy Member
merci

tzit nog nie goe in elkaar
kick staat iets te luid pijsk andere volumes ookn nog nie in orde
en de structuur enal de rest kan ook nog beter
maja zien wel waar we geraken :)
tis iets heel anders als watk normaal maak

Yenneman

Legacy Member
Ok, iets later dan voorzien dan maar...

Het is al veel beter dan het origineel, naar mijn mening en smaak dan toch. Ik zou wel nog die vocal er terug bij implementeren, die was geslaagd, en mag zeker terugkomen.

Er zit nog heel veel ruis op je synths en je percussie is nog niet scherp genoeg, je geluid kan algemeen nog veel beter (Btw: gebruik je soms 2 kicks over elkaar? Zou ik niet doen...).

MAAR...qua structuur vind ik het heeeel erg geslaagd nu, ook die break op 2'32" vind ik heel goed.


Eerlijk gezegd wil ik hier wel eens een eigen interpretatie aan geven. Als je dat goed zou vinden natuurlijk...ik denk niet dat het dan nog erg op jouw originele song zou lijken (ik zou ook niet alle elementen willen gebruiken), maar ik zou er met veel enthousiasme aan werken. Laat me eens weten of je hiermee akkoord gaat.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan