Archief - [futuristic d'n'b] E-jek - The Ark

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Snd

Legacy Member
1. Grootte van het muziekbestand: 4,38 MBytes
2. Lengte van de track: 4'47"
3. formaat: mp3
4. Opnamekwaliteit: 128kbit
5. Gebruikte gear: Fl studio 6, vst's
6. Tijd die reeds besteed werd aan de productie: 8~10 uur
7. Eigen mening van de productie: uplifting en melodieus maar aangezien ik het al zo vaak geluisterd heb kan ik niet echt een mening vormen :)

Tips, kritiek, commentaar: allemaal welkom :)
(btw dit is mijn eerste werkje in FL, hou daar een beetje rekening mee ;) )

Linkje

nigel87

Legacy Member
mooie strings en synths, alleen had ik bij zo een sfeer wat harder werk verwacht. Al eens gedacht van er een diepere bas op te zetten en een scherpe snare?

CFK

Legacy Member
der zit wel iets in imo
de sample is wel deftig
uw beats zou'k wel wa harder en krachtiger (niet zo dof) maken en hetzelfde met uw snares zoals hierboven staat

er zit ook iets te veel herhaling in
ge na uw eerste dropt maakt ge nog's een break en laat hem weer 'droppen' maar imo is dit te vroeg en mag die drop iets gevarieerder en nog wat krachtiger zijn dan de eerste

't deed mij de eerste seconden trouwens wat denken aan qbit zijn (ongereleaste) producties

keep it going

Snd

Legacy Member
CFK zei:
uw beats zou'k wel wa harder en krachtiger (niet zo dof) maken en hetzelfde met uw snares zoals hierboven staat

Ja da vind ik ook, maar ik vraag me af hoe... iemand tips, een bepaalde effect ofzo?

bandarlog

Legacy Member
e-jector zei:
Ja da vind ik ook, maar ik vraag me af hoe... iemand tips, een bepaalde effect ofzo?


Ge hebt een paar mogelijkheden. Eerste is om één kick te nemen die alle frequenties bevat. En daar dan een notch filter opzetten met dip rond 500hz, een highpass op 40hz en een bandpass bult van 1db op +/- 3000 hz. Dan gaat hij iets stiller worden (maar dat los je dan op door hem luider te zetten) en scherper.

Tweede mogelijkheid is meerdere kicks layeren waarbij het heel belangrijk is dat ze mekaar niet overlappen in eq. Eén doffe lage kick (goeie kiezen daarvoor) van pakt 40-500 hz en één hoge van >500-20000hz. Met antares filter kan je er dannog eens dynamiek opzetten ook. (bv. lfo op bandpass q punt bij eerste mogelijkheid.

Kicks r fun :)

Snd

Legacy Member
bandarlog zei:
Eerste is om één kick te nemen die alle frequenties bevat.

Eén doffe lage kick (goeie kiezen daarvoor) van pakt 40-500 hz en één hoge van >500-20000hz.

bestaat er dan een plugin of VST om kick met bepaalde frequenties te maken? of moet je dan met samples gaan werken? Ik heb uw tips uitgeprobeert op bepaalde kicks maar het effect was toch nie zoals gewenst...


voor de rest alvast bedankt voor alle commentaar :) Hopelijk is er nog iets leuker mee te maken

bandarlog

Legacy Member
Nee ge moet gewoon een deftige filter/equalizer gebruiken. En idd met samples (uw kicks he). En het is niet zoiets dat je even uitprobeert en meteen aanslaat, it takes time... (ge moet weten da sommige elektro, psytrance en wrsch andere genreproducers soms weken werken aan hun kicks). Dat is het hoofdelement vaak naast uw bass en op ne p.a. van enkele duizenden watts moet dat dus perfect zitten.

deftige equalizers/filters: alle eq's van wavs natuurlijk maar die zijn duur, cooledit 30 band equalizer, antares filter (heel goed, wel betalen). Eigenlijk eender welke waarmee ge deftig kunt cutten is goed. Fruity 7 band bv. is ni zo goe :)

barbarian

Legacy Member
klinkt echt goed maar mag echt iets harde (krachtiger zijn)

Dubsoldier

Legacy Member
ik vind het heel goed gedaan!
het tempo past goed bij deze stijl.
niet veel op aan te merken.

ben benieuwd achter volgende werken :niceone:

Snd

Legacy Member
CFK zei:
al aan gewerkt ondertussen?

haha, dit is echt ongelofelijk...
ik ben die FLP file kwijt... ik hóóp echt da k hem nog ergens terugvind, keep your fingers crossed!

en btw merci voor de reacties gasten
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan