Archief - Hoe oefenen jullie @ Home?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Blezz

Legacy Member
Beste DJ's onder jullie,

ik vroeg me iets af eigenlijk (en ook gewoon om wederom een - maybe - interessante thread op te starten. Mijn vraag:

Hoe oefenen jullie @ Home?

Spelen jullie gewoon willekeurig een setje, maakt niet uit welke platen, of probeer je je nieuwe platen netjes achter elkaar te rijgen? Of neem je gewoon twee platen waarvan je denkt van "oh, dat zou een toffe overgang zijn" en probeert het een tiental keren opnieuw zodat die overgang perfect lukt?


Ikzelf zoek gewoon welke platen goed bij elkaar passen, zodat ik dat op de volgende fuif uitprobeer... Want ik zit met het probleem dat ik regelmatig dezelfde "combo's" draai, waardoor ik afgezaagd kan lijken... Soms is het ook wel es fijn om gewoon een doelstelling voorop te zetten, bv alles van eenzelfde producer te draaien om zo wat te oefenen, of "stel u voor dat ge op ... (vul hier event naar keuze in) staat, wat zou ge dan draaien"

mja, vertel maar :)

Jaws

Legacy Member
ik pak willekeurig platen uit en draai een setje

als ik nieuwe platen heb gekocht dan draai ik die natuurlijk, kheb ook een systeem dat ik de plaat da ik gedraaid heb vanvoor in de bak steek en dan zitten vanachter degene waarbij het al een tijdje geleden is dat ik ze gedraaid heb
zo probeer ik al mijn platen regelmatig te draaien (kheb er ni zo veel ;))

Tr@nCe

Legacy Member
Meestal gewoon de nieuwe plaatjes draaien.
Maar soms gewoon door de platenbakken zoeken naar wat oudere platen.

Prior

Legacy Member
BieZ zei:
Hoe oefenen jullie @ Home?

Spelen jullie gewoon willekeurig een setje, maakt niet uit welke platen, of probeer je je nieuwe platen netjes achter elkaar te rijgen? Of neem je gewoon twee platen waarvan je denkt van "oh, dat zou een toffe overgang zijn" en probeert het een tiental keren opnieuw zodat die overgang perfect lukt?


Ikzelf zoek gewoon welke platen goed bij elkaar passen, zodat ik dat op de volgende fuif uitprobeer... Want ik zit met het probleem dat ik regelmatig dezelfde "combo's" draai, waardoor ik afgezaagd kan lijken... Soms is het ook wel es fijn om gewoon een doelstelling voorop te zetten, bv alles van eenzelfde producer te draaien om zo wat te oefenen, of "stel u voor dat ge op ... (vul hier event naar keuze in) staat, wat zou ge dan draaien"

beide

- willekeurig platen pakken en opleggen en in een setje tesamen mixen (nieuw/oud door elkaar)
- twee platen pakken dat je niet beheerst en oefenen tot ge erbij neervalt, tot de overgang lukt
(ma dat doe'k maar een halfuurke tot een uur) want ge wordt da rap beu, altijd zelfde, ma tis een goei oefening :)

Anoniem07

Legacy Member
Doorsnee neem ik mijn collectie gewoon , neem een plaat en zie wel waar ik eindig. kan zijn dat ik me soms speciaal concentreer op een bepaald genre wat meer te oefenen. En soms krijg ik een inval, zou die overgang mooi zijn ? Hup en ik ben weer vertrokken. En ook wanneer een overgang mislukt, maar waar ik van denk dat die heel goed zou kunnen klinken, gewoon ff opnieuw proberen.

Soms ook een set opnemen, en dan terug beluisteren omdat je je fouten dan veel beter hoort. Is soms demotiverend, aangezien dat je dan denkt dat je zogezegd zonder fouten hebt gespeeld. En wanneer je ze dan terug beluisterd denk je, nee is da nu zo slecht ?

CFK

Legacy Member
ik steek mijn nieuwere/meer gespeelde platen in een bak en als ik goesting heb pak ik willekeurig een plaatje eruit
natuurlijk wel es nadenken of ze passen of eens iets nieuws proberen.
that's it zekers...

NinjaTune

Legacy Member
idd, ik krijg ook goesting om te draaien en leg gewoon iets op en zo evolueer ik gewoon in een richting qua genre waar ik op dat moment zin in heb te draaien. Ene keer worden daaronder dan bv allemaal nieuwe, allemaal oude of gevarieerd en andere keer zin om speciale dingen uit te proberen. Alles hangt dus van het moment zelf af.

skampy

Legacy Member
weinig spontane setjes, nogal vaak beatjes opleggen en scratchen of dubbeltjes oefenen.

TRFluffy

Legacy Member
tis meer producen hier, dus alsk draai is het meestal puur stoom afblazen, dus gaat gewoon "zo hard mogelijk"...

stoom afblazen as in: "IK BEN OPGEPOMPT MAN!!! PUMPED UPP YEEAAAAH, w000t w000t , Pump up the jam!!! pomp op die confituur moaaaaaaaah!!! w00t"

dus dan heb ik wel zin om de pitch fader heel hoog te zetten en te blazen voor dood...

puur hoe ik me voel... kan zijn dat ik verdrietig of "sad" voel, dan gaat et naar de prog. trance kant of zo, vocal trance ook, ... tja

Xavez

Legacy Member
TRFluffy zei:
tis meer producen hier, dus alsk draai is het meestal puur stoom afblazen, dus gaat gewoon "zo hard mogelijk"...

stoom afblazen as in: "IK BEN OPGEPOMPT MAN!!! PUMPED UPP YEEAAAAH, w000t w000t , Pump up the jam!!! pomp op die confituur moaaaaaaaah!!! w00t"

Boom headshot!

<BAD> schuim

Legacy Member
Ik probeer een leuke variatievolle mix te maken van willekeurige platen.
Verder probeer ik ook techniekjes en scratches uit die ik live niet zou doen.
:) om het te leren dus
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan