Archief - [house] Naam van veel gedraaid liedje

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Buleuh

Legacy Member
Ik ben al even op zoek naar een liedje dat ik tegenwoordig toch al regelmatig tegenkom, alleen heeft niemand mij tot dusver kunnen helpen. Ik heb er geen sample van want ik heb nooit iets om het op te nemen als ik et hoor op een fuif. Het is een liedje met een nogal (niet té) stevige beat (voor house bedoel ik dan wel, tis bv niet zo'n jump- of hardcorebeat). Er komen geen vocals in voor (vandaar de moeite om het te vinden), het wordt veel gedraaid op fuiven in discotheken maar is niet echt zo commercieel dat ge't op de radio gaat horen denk ik. Enfin, het is dus gewoon continu een beat met daarop een soort geluid dat lijkt op van die kleine bellekes... Nogal moeilijk te beschrijven, et klinkt nie als van die schelle kerstbellekes, eerder als ge met een lepel in een glas slaat of zo denk ik. Enfin ik hoop dat ge nog aan mijn gezaag uit kunt, ik zou anders nie weten hoe ik et nog beter kan beschrijven. Het is misschien niet house, ik ben nie zo vreselijk goed in het onderverdelen in genres, maar het benadert het toch wel redelijk denk ik (klinkt niet electro en ook geen typische eric prydz groove of zo). Alvast héél hard bedankt indien iemand mij hier kan mee verderhelpen.

Ciao, Buleuh

Buleuh

Legacy Member
rubenceuppens zei:
ik zou denken: Ring My Balls van Jan Driver
Dat zou wel eens heel goed kunnen, ik zie hier juist op internet dat die op een versuz-compilatie staat en het liedje is echt wel zoiets voor versuz (kheb et btw laatst gehoord in de cocoon in hasselt, zowat versuz int kleiner en voor iets jonger volk denk ik). Ik ben aan het zoeken of ik er geen sampleke van vind.
@ Geeker, helaas is het die niet wat ik zocht, het is minder melodieus als uw lied, maar toch bedankt voor de hulp !

EDIT: Ruben Ceuppens, zó fel bedankt gast het is em gewoon! Ge kunt nie geloven hoe hard ik die zocht, echt merci!

EDIT2: Aan degenen die willen meegenieten; hier sample het is dat eerste sampleke

Is dit eigenlijk al een ouwe? Want ik ga toch tamelijk veel weg de laatste tijd en ik heb em nog maar een 2-tal maanden voor het eerst gehoord...

Desperatozz

Legacy Member
cocoon < - > versuz :p

ma er komt idd jonger volk ... gewoon andere policy eh :) ... nujah, als iedereen zich ma amuseert e ;)

zombie

Legacy Member
damn ik haat da lieke.
das precies gemaakt me een set potte en panne.
ik ben wel voor hardtrance , trance , dance , reto house en al die dinges
maar da vinnek der echt overgaan :s

Buleuh

Legacy Member
Desperatozz zei:
cocoon < - > versuz :p

ma er komt idd jonger volk ... gewoon andere policy eh :) ... nujah, als iedereen zich ma amuseert e ;)

Mja kweet et nie goed eh van da van cocoon en versuz, ben nog maar 1 keer in versuz en 1 keer in cocoon geweest en dat was gewoon zowat de eerste indruk van die 2. En Zombie, ieder zijn goesting eh ;) tleven zou ook maar saai zijn anders :D

Tah_b00nz0r

Legacy Member
das idd jan driver - ring my balls :)

grappig lieke ma kvind het ni slecht thb :x

zombie

Legacy Member
Buleuh zei:
Mja kweet et nie goed eh van da van cocoon en versuz, ben nog maar 1 keer in versuz en 1 keer in cocoon geweest en dat was gewoon zowat de eerste indruk van die 2. En Zombie, ieder zijn goesting eh ;) tleven zou ook maar saai zijn anders :D


k heb der nx op tegen dat sommigen het een zalige schijf vinden hoor.
het zou erg zijn moet het wel zo zijn.
het is gewoon niet mijn ding :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan