Archief - [klassiek] Ramance d'amour

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

passero

Legacy Member
OK, ik geef toe ik ken het maar de reden waarvoor ik het hier post is het zoeken naar van waar ken ik dit stuk.
Ik heb het moeten leren in de gitaarles en altijd als ik het speel krijg ik de opmerking "das kweet nie hoe bekend". Iedereen kent het gewoon maar ik ben me al weken aan het doodpiekeren WAAR iedereen het van kent.
Origineel zou het uit een film komen "Jeux interdit" uit 1952 maar niemand kent die film dus het moet ook ergens anders uit komen.

Dit is de link waar je zowel de partituur vind als de muziek zelf (onderaan de pagina heb je een link waar je het kan beluisteren).
Hopelijk is er hier iemand die me kan helpen.

http://www.ltsguitar.com/romance.html

Amerlegna

Legacy Member
passero zei:
OK, ik geef toe ik ken het maar de reden waarvoor ik het hier post is het zoeken naar van waar ken ik dit stuk.
Ik heb het moeten leren in de gitaarles en altijd als ik het speel krijg ik de opmerking "das kweet nie hoe bekend". Iedereen kent het gewoon maar ik ben me al weken aan het doodpiekeren WAAR iedereen het van kent.
Origineel zou het uit een film komen "Jeux interdit" uit 1952 maar niemand kent die film dus het moet ook ergens anders uit komen.

Dit is de link waar je zowel de partituur vind als de muziek zelf (onderaan de pagina heb je een link waar je het kan beluisteren).
Hopelijk is er hier iemand die me kan helpen.

http://www.ltsguitar.com/romance.html

Wordt gebruikt in de film La Meglio gioventù, een Italiaanse film met toch heel wat awards, zeker de moeite waar om eens te bekijken.

En voor diegene die die film niet kennen, wordt het ook gebruikt in the Godfathers ...

http://www.imdb.com/title/tt0346336/awards

passero

Legacy Member
mmm
ik heb geen van beide films ooit gezien en ik vermoed de meeste mensen die ik ken ook niet echt.
Het moet nog ergens anders zijn ook.

Amerlegna

Legacy Member
passero zei:
mmm
ik heb geen van beide films ooit gezien en ik vermoed de meeste mensen die ik ken ook niet echt.
Het moet nog ergens anders zijn ook.


THE GODFATHER????

De meeste mensen niet?????????????

Dat is de nummer 1 van de top 100 allertijden van films volgens www.imdb.com

De meeste mensen hebben die wel gezien hoor :D

http://www.imdb.com/chart/top

passero

Legacy Member
ik heb het over de meeste mensen die datstuk kennen voor wie ikhet al gespeeld heb ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan