Thorens
Legacy Member
Ik was hier net een paar van de werken van Dvorák (mijn favoriete componist, trouwens) aan het beluisteren (o.a. de Opera 'Rusalka' net, op LP) en vroeg mij toch iets af, zitten er tussen al dat elektronisch en DJ-geweld ook liefhebbers van de klassieke muziek, opera's & operettes? Misschien ook eens je favoriete componist en/of favoriete stuk naar boven brengen en waarom die keuze, om de topic interessant te maken!
Kwestie van zelf het goede voorbeeld te geven:
Favoriete componist:
Zoals hierboven al gezegd, Antonín Dvorák. Waarom is hij mijn favoriete componist? Goede vraag met een simpel antwoord: zijn stukken raken mij. Soms licht, melodisch en fris ('Tempo Di Valse') en soms dramatisch en melancholisch ('New World Symphony Mvt. 3') maar altijd zo pérfect gewoon.
Favoriete stuk :
"O, Silver Moon" van de opera "Rusalka" van Antonín Dvorák. Eén van zijn bekendste stukken maar tevens één van zijn beste. Hier raakt hij niets anders dan de juiste snaar.
Kwestie van zelf het goede voorbeeld te geven:
Favoriete componist:
Zoals hierboven al gezegd, Antonín Dvorák. Waarom is hij mijn favoriete componist? Goede vraag met een simpel antwoord: zijn stukken raken mij. Soms licht, melodisch en fris ('Tempo Di Valse') en soms dramatisch en melancholisch ('New World Symphony Mvt. 3') maar altijd zo pérfect gewoon.
Favoriete stuk :
"O, Silver Moon" van de opera "Rusalka" van Antonín Dvorák. Eén van zijn bekendste stukken maar tevens één van zijn beste. Hier raakt hij niets anders dan de juiste snaar.
)
, maar luister zelf vrij vaak naar opera en klassieke muziek, maar wel vooral de bekendere componisten dan, mijn favoriet blijft toch Handel