Archief - onder welke categorie plaats je:

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

reetmanhimself

Legacy Member
sum 41, blink 182 en lostprophets?
en ook in zekere mate yellowcard?


heb er altijd zo'n moeite mee, die in een categorie te plaatsen?
punk is het toch zekerniet vind ik (zoals sommigen wél beweren :s)
rock ook niet, pop (wtf is pop in feite, de naam alleen al :s),

anyway, ik weet het niet. jullie zijn alvast meer kenners dan ik, dus laat ik het woord aan jullie :)

Xoliul

Legacy Member
Lostprophets is toch redelijk verschillend van die nummer-bandjes ?

TsD

Legacy Member
janettenpunk:p

neenee, gewoon (commerciele) rock of punk,

altijd maar speciale benamingen geven tot mensen zoals nu er zelf niet meer wijs uit geraken:p

tis allemaal muziek nondedju!:woohoo:

Chimmy

Legacy Member
TsD zei:
altijd maar speciale benamingen geven tot mensen zoals nu er zelf niet meer wijs uit geraken:p

tis allemaal muziek nondedju!:woohoo:
ik word er ook niet tegoei van!

Genrebenamingen zijn maar voor 1 ding goed en dat is om iemand in enkele woorden ongeveer uit te kunnen leggen welke muziek je graag hoort op speelt.

reetmanhimself

Legacy Member
nu metal voor lostprophets?

hmm, ja mss wel,
what brings me to another question:


wat is het verschil tussen metal en nu-metal ? :)

BongZrGooD

Legacy Member
reetmanhimself zei:
nu metal voor lostprophets?

hmm, ja mss wel,
what brings me to another question:


wat is het verschil tussen metal en nu-metal ? :)
Metal is troo, en nu-metal....niet.
Nu-metal is helemaal geen genre, het is een term die tegenwoordig door nieuwbakken metalheads gebruikt wordt om het al te subjectieve kaf van het koren te scheiden...
Bands als Korn, Slipknot, Nickelback, Incubus, 3 Doors Down worden Nu-metal genoemd. Terwijl er een gigantisch verschil tussen Slipknot en Nickelback zit qua muziekstijl.
Het is wachten op termen als, oldskoolpostblackcore nu-metal en dergelijke...
In ieder geval, nu-metal krijgt in de "metal" wereld altijd een negatieve connotatie mee.
En als je de duidelijke verklaring rond nu-metal aaneemt : Nu-metal wordt gespeeld door groepen die alleen maar geld willen verdienen door commercielen brol te maken voor 13 jarige wannabees...Top 30 metal dus...
Wees een beetje consequent en dan weet je ook meteen wie de grondleggers van de Nu-metal zijn, en nog steeds de vaandeldragers : METALLICA!!!
En nu wordt ik waarschijnlijk afgeschoten door een aantal "troo" metal(lica)fans...:p
Al het sarcasme in mijn post is met de nodige ironie, en mijn persoonlijke visie op de zaak. Als metalhead zijnde sinds 1980 is alles en iedereen die na 1995 metalhead werd per definitie Nu-metal(head) voor mij...;)

Groetjes,
BongZ

1337mr.hanky

Legacy Member
en 3 doors down wordt onder metal gecategoriseerd? waar gaat da toch naartoe, ge weet op den duur niemeer waar ge naar luisterd

juist hetzelfde als techno verzamelnaam noemen, binnekort wordt metal nog ne verzamelnaam voor rock en andersom :x

deyoeri

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Crap-rock ... :p

² :p Ik noem het "wannabe"-punk, zoals Greenday. Maja.
En om verder te gaan op die Nu-Metal discussie. Ik heb me ooit laten wijsmaken dat Nu-metal gebruikt wordt voor groepen die rap-achtige dingen in hun teksten steken en samples etc. Slipknot bv.
En dat van Metallica daar...tja...vroeger waren ze trash...dan waren ze precies blues-country-rock achtig en st.anger vond ik lekker :p Ben benieuwd naar hun volgende cd....

deyoeri

Legacy Member
Kid_C zei:
ik hoop dat dat sarcastisch was :unsure:

Ik snap gwn ni wat iedereen tegen st.anger heeft. Het is snel, het is rauw, ik vind het totaal niet slecht...ja, ivm hun eerste albums is het kwatsj, maar ivm load en reload...

LoRdOfMaDnEs

Legacy Member
Ik vind St. Anger nu ook nog niet zo'n ramp als dat iedereen er van maakt.

kwistenbiebel

Legacy Member
St Anger op zich was niet zo slecht, maar 't past gewoon niet bij Metallica... IMO

xDama

Legacy Member
Ik ben aardig tevreden rond St. Anger. Een 3e Load/ Re-Load zou gwn verschrikkelijk geweest zijn.

En ik doe mij hoedje af voor die manne om na al die jaren in 1 klap een immense ommekeer te maken qua genre. Het kon beter, dat wel maar ik denk dat St. Anger een mooie basis was om verder op uit te bouwen. Ik ben al tijdje nieuwsgierig naar hun opvolger...

1337mr.hanky

Legacy Member
master of puppets ==><== st. anger

twee compleet andere albums, dus kans ik HHEEELL groot dat ge ofwe metallica ofwel st anger slecht vindt, want dat album heeft dus geen enkele connectie met een van hun andere albums

en load-reload was idd ook slecht hoewel ze paar goede liedjes erop hebben
allemaal begonnen met the black album

van trash naar grunge ofzo??? weet al die genres ook nie vanbuiten
ik houdt dus van de oude cd's, en vanaf black album is elk album steeds slechter geworden
vindt st anger dus ook echt slecht en het ergste is, ik heb da dan ook nog gekocht
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan