Archief - [rock] Seven Nation Army, Origineel?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

phobos

Legacy Member
Na een discussie het afgelopen weekend ben ik er, na een zoektocht op het wwweb, nog altijd niet uit. Misschien kunnen jullie me uit mijn lijden verlossen.

Is 7nation Army origineel van the white stripes?

Dus ook dat overbekend basslijntje gespeeld op gitaar, heeft den Jack White dat zelf geschreven.

Help ons dit stukje onduidelijkheid uit de wereld te helpen...

[TFT]Poky

Legacy Member
Ik denk/ ben er vrij zeker van dat hij dat zelf heeft gevonden hoor :)

[BE]Nevermore

Legacy Member
Ik zen daar nog zo zeker ni van, de vuile riphond


Naar't schijnt komtem goe me madonna over1 en heeftem da melodieke gepikt van zwasjene zjang van hilda 't viswijf eur schoonzuster.

TsD

Legacy Member
[BE]Nevermore zei:
Ik zen daar nog zo zeker ni van, de vuile riphond


Naar't schijnt komtem goe me madonna over1 en heeftem da melodieke gepikt van zwasjene zjang van hilda 't viswijf eur schoonzuster.

Die dat van MIJ gestolen heeft toen ik da gevonden had op mijn sinterklaascadeau
van toen ik 5 jaar was.
i'll see you in court hilda!

[TFT]Poky

Legacy Member
vuile riphond? ni overdrijven zenne welke dingen heeft hem nog zitten rippen dan?

Fighting Hobbit

Legacy Member
Ik vermoed ook wel dat het orgineel was, tervoren heb ik dat rifje nooit gehoord, dat heeft the white stripes toch bekend gemaakt, niet?

dommel

Legacy Member
Bij de grote massa ja, voordien hadden ze ook al 3 prima cd's uitgebracht.

[TFT]Poky

Legacy Member
idd white blood cells vind ik persoonlijk nog altijd hun beste plaat

spectrious

Legacy Member
Was al 4 jaar lang zijn sound-check als ik me niet vergis. En op een sound-check moest Meg dan ook haar bas laten afstellen, dus repetitief dat baslijntje + de basdrum ... tjah, zo zou het ontstaan zijn. Heb ik denkik in de Humo gelezen eens.

fr1sb33

Legacy Member
[TFT]Poky zei:
vuile riphond? ni overdrijven zenne welke dingen heeft hem nog zitten rippen dan?


"Jolene" is een cover van Dolly Parton. :P

Maar Seven Nation Army is geen ripoff.

[TFT]Poky

Legacy Member
coveren is ni rippen :)
ik wist dat die jolene weer ging komen :)

Rippen = samplekes of deuntjes pikken en da dan nen gans andere naam geven imo.

fr1sb33

Legacy Member
Dat kan dan wel zijn, maar ik vind coveren ook behoorlijk zwak. (als het nog dicht bij het origineel aanleunt natuurlijk)

Bvb Tiesto - Adagio for Strings
In feite is het een 17de eeuws nummer (iirc) van Samuel Barber, dat oa door William Orbitt is gecovered.
Tiesto wordt er dan bekend (en waarschijnlijk ook rijker) door, terwijl hij er eigenlijk niet veel werk aan had. (kvind de versie van Orbitt trouwens superieur) :)

sir oinksalot

Legacy Member
bwa, praktisch elke groep heeft wel een cover van 't een of 't ander in zen repertoire zitten... niks mis mee imo

TsD

Legacy Member
Er is een verschil tussen coveren & pakweg naspelen.
Jolene is goed gecoverd, eigen stijl enzovoort, die (orginele) versie van mvr. Parton is totaal anders he:p

fr1sb33

Legacy Member
Pitter zei:
het origineel is van D-ME :p


Waar heb je het over ??
Als het over Jolene gaat, ben je aan het zeveren.
Als het over Seven Nation Army gaat, willen we bewijzen. :music:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan