Archief - SPLASH FESTIVAL 10-12 JULI 09

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Illcat

Legacy Member
10-11-12 JULI dicht bij Leipzig (Duitsland)

Website: Home : splash! Festival

Het grootste Hiphop & Reggea Festival van Europa

Alter Ego
Atmosphere
Black Milk
Booba
Boys Noize
Casper
Clueso
Curse
D.I.M.
Deichkind
Dizzee Rascal
Djedjotronic
Frank n Dank
Frauenarzt & Manny Marc
Hilltop Hoods
Housemeister
Immortal Technique
Jedi Mind Tricks
K.I.Z.
KAAS
Kamp & Whizz Vienna
Kid Cudi
Knixx
La Coka Nostra
Lady Sovereign
Madcon
Marteria
Mixhell
Morlockk Dilemma
Mos Def
MSTRKRFT
Mumdance feat. Jammer & Badness
Nosliw & Feueralarm Band
Olli Banjo
Phenomden & The Scrucialists
Prinz Pi
Q-Tip
Ronny Trettmann
Roots Manuva
Samy Deluxe
Santigold
Stereo MC's
Taktloss
Terry Lynn
The Streets
Toddla T & Serocee
TUA
Ward 21 & Band
Yo! Majesty
Zion I

webster

Legacy Member
Iemand die weet of het mogelijk is om daar zelf ook tickets te kopen of moet die via online voorverkoop ?
zoja vvk: hoe lang duurt internationale overschrijving ongeveer ? we vertrekken zaterdag al op reis, ergens mogelijkheid om tickets af te drukkken ?

Suphafly

Legacy Member
webster zei:
Iemand die weet of het mogelijk is om daar zelf ook tickets te kopen of moet die via online voorverkoop ?
zoja vvk: hoe lang duurt internationale overschrijving ongeveer ? we vertrekken zaterdag al op reis, ergens mogelijkheid om tickets af te drukkken ?

geen id, via overschrijving ging nimeer vorige week, wel mee visa, dan is zelf afdrukken

aah donderdagavond vertrekken :applause::applause:

nog iemand van hier die gaat
en als iemand wilt gaan der is nog een plekske vrij wss...

Talib kweli vervangt mos def

spray-bunny

Legacy Member
Ik zie met moeite reggae op de affiche. 'k Denk dat summerjam (GER) of sundance (NL) meer recht hebben op de titel 'grootste reggae festival van Europa'.

(Vergeef me m'n muggeziffterij:))

webster

Legacy Member
Van gisterennacht terug. Stomme files in duitsland ook.

Ben niet echt hip-hop man, maar broer die mee was wel, maar heb mij toch zeer goed geamuseerd en toch toffe nieuwe dingen leren kennen.
Vanaf 1u begon de elektronische muziek aan Aruba Stage, en daar stond vaak max 100 man. Iedereen aan het dansen, genoeg plek. Was zalig.

Ook geweldige locatie, vind het echt knap.

Duitse hip-hop suckt echt hard imo.

Gezien: (toppers in vet)
Santigold, The Streets, Talib Kweli, Mixhell, Djedjotronic, Housemeister, Boys Noize

Atmosphere, Curse, Black Milk, Sefyu, Method Man & Redman, MSTRKRFT, TTC DJ Team

Hilitop Hoods, Jedi Mind Tricks, Samy Deluxe, Kid Cudi, La Coka Nostra, Clueso, Alter Ego, Roots Manuva, Stanton Warriors

Suphafly

Legacy Member
webster zei:
Van gisterennacht terug. Stomme files in duitsland ook.

Ben niet echt hip-hop man, maar broer die mee was wel, maar heb mij toch zeer goed geamuseerd en toch toffe nieuwe dingen leren kennen.
Vanaf 1u begon de elektronische muziek aan Aruba Stage, en daar stond vaak max 100 man. Iedereen aan het dansen, genoeg plek. Was zalig.

Ook geweldige locatie, vind het echt knap.

Duitse hip-hop suckt echt hard imo.

Gezien: (toppers in vet)
Santigold, The Streets, Talib Kweli, Mixhell, Djedjotronic, Housemeister, Boys Noize

Atmosphere, Curse, Black Milk, Sefyu, Method Man & Redman, MSTRKRFT, TTC DJ Team

Hilitop Hoods, Jedi Mind Tricks, Samy Deluxe, Kid Cudi, La Coka Nostra, Clueso, Alter Ego, Roots Manuva, Stanton Warriors

amai, hier ook op een gegeven moment zelf van de snelweg gemoeten en zelf u plan moeten trekken, lang leve de gps

de locatie was idd VET
vooral die kranen en het water aan de aruba stage. de luxe om met de bus naar het plein te gaan, geen controle op de camping, niet hoeven te betalen voor te parkeren.

behalve 1€ borg om te drinken was er wel over imo.


Vrijdag
- Frank N Dank , zeer strakke show
- Talib kweli, lag het nu aan mij of was dit zeer slecht? slechte sound, geen sfeer, slecht gerapt,...
het tijdschema klopte ook niet die dag. voor derest heb ik niets meer gezien, of toch niets bekend. hmm weet niet veel meer van die dag nochtans was ik relatief nuchter

Zaterdag
- Atmosphere, perfecte opwarmer voor die dag.
- Dizzee rascal, maar een stukje gekeken maar was lang niet slecht
- Black milk, zeer goed, dikke bangers, goeie sfeer, goed geluid, ...
- Immortal Technique, ik denk dat het fokking vet was, te druk bezig met andere dingen..., alleszins beste tijd van splash
- Redman & methodman, juist het einde gezien, maar was niet nuchter genoeg om te kunnen oordelen of het echt aan het bange was
- Lady sovereign, hoe zo een klein meiske zo een show kan geven. het dak was bijna weg van de tent :) helaas kon ik haar niet zo goed zien omdat ze ze klein is, en ik gans vanachter stond

Zondag
- Madcon, kende enkel zijn bekendste nummer en da heeft hij goed gebracht, maar heb geen drang om er nu meer van te beluisteren
- Stereo MC's, ik dacht ze niet te kennen maar toen herkende ik een nummer, zelf opinie als over madcon eigenlijk behalve dat deze mooiere backup vocals meehad
- Jedi Mind tricks, een bomvolle tent, véél energie, en crappie sound, ik herkende sommige nummers niet eens, omdat het niet goed overkwam maar Vinnie paz heeft goe werk geleverd
- La Coka nostra, was ook weer aan het bangen maar heb deze maar even gechecked omdat ik de Detroit moves tour wou zien
- Phat kat, hoe zal ik het zeggen, Phat kat was PHAT niet veel volk in de tent maar dit kon ik (voor het geluid namelijk) alleen maar toejuichen (was in dezelfde tent als jedi mind)
- Guilty Simpson, in mijn ogen mag Guilty de beste MC genoemd worden van gans splash. uitspraak kwam gewoon goed over. dikke beats, en de sfeer was er ook perfect.

helaas geen MOS DEF & Q-TIP
en heb ook spijt dat ik
Santigold, Heltah Skeltah, Roots manuva & DJ vadim heb gemist

volgende jaar er weer bij als de omstandigheden het toe laten

Bud

Legacy Member
Sinds gisteren terug van mn reis Praag - Bratislava - Dresden - Splash en het was vet!
Echt zalig festival, vergelijkbaar met Dour. Niet zo groot, redelijk goedkoop, chille sfeer en weinig controle/pretpolitie (jammer van het grote aantal wiggers ). Lokatie was echt zalig, aan meer tussen gigantische kranen alleen wat ver van camping maar er was bus.
Jammer van het slechte weer want dan zou het dubbel zo leuk geweest zijn! Wat vanalles proberen bekijken zowel bekende dingen als electro en duitse hiphop.

Dag1

Prinz Pi: Crappy Duitse hiphop maar waar massa's volk op afkomt, Duitse hiphop leeft daar echt veel meer daar als Engelstalige.

John Robinson: goeie jazzy hiphop, oa Dilla en Flying Lotus beats, leuk om in te komen.
Was aan Aruba stage met strandje knal aan het water, meeste optredens die ik echt wou zien waren aan dit kleinere maar chille podium Smeet veel cd's (bijna 2 kunnen vangen ) en gaf zelfs vinyl en schilderij weg dat door maat van hem gemaakt was tijdens optreden.

Santigold: in volle regen maar maakte gene hol uit want was zalig optreden (minder als verwachte) publiek ging vol mee.

Frank N Dank: weet ik niet zoveel meet van, was gwn oke denk ik

The Streets: heb ze al gezien dus na tien minuten naar Heltah Skeltah gaan zien maar het was er weer boef op zeiden mn maten.

Heltah Skeltah: badass hardcore hiphop, Sean P + Rock = Feest, was al veel meer volk als bij John Robinson

Mos Def werd vervangen door Talib (scheisse!) en was echt ontgoochelend door slechte geluid, muziek stond te zacht en zijn stem kwam soms door maar soms klonk het alsof hij aan het dubben was echt jammer. Zat wel potentieel in want waren al zijn goeie nummers, echt jammer...

Mixhell: Electro koppel, op aanraden van broer gaan zien en was echt vet, dj set gecombineerd met eigen nummer waarvan helft digitaal en andere helft live drums.
Wij stonden daar met onze gevieren alleen vooraan en waren alles aan het geven, uiteindelijk kwam er meer volk maar nooit meer als 60man. Splash is hiphop festival en voor eerste keer was er electro maar werd niet echt gesmaakt door grote publiek. Mixhell vond ons echt sympathieke dudes dus kregen stickers en foto met hun .

Boyz Noize Rec Showcase: Djedjetronic, DIM, Boys Noize en Housemeister van 1u tot 6u. Echt vuile feest! Zon zien opkomen boven het strand en meer met op achtergrond dikken electro wa moet ne mens meer hebben . Die van mixhell waren ons trouwens aant bestoefen bij Boys Noize en Djedjotronic, dus we kregen duim van Boys Noize en foto met Djedo, voor mn broer die keiharde electro fan is was dit natuurlijk instant klaarkomen .

Dag2:

Atmosphere: leuk optreden, wel totaal anders als een optreden van Heltah Skeltah
kende wel deel nummers niet, kerel heeft teveel cd's aja =)

Laas Unlt, Kaas, Curse: Duitsen hiphop ma echt rommel, beats matig en teksten (wat we er van verstaan) idem, alleen Curse was nog te pruimen, misschien nog eens checken

Dizzee Rascal: idem als the streets, al gezien en wou Black Milk zien maar was ook weer stevig schijnt

Black Milk: redelijk wa volk da goe meedeed, en hij speelde al mijn favo nummers dus kon niet meer stuk! Dj, drums en piano echt zalig op elkaar ingespeeld, was echt genieten, aanrader voor Dour!

Q-tip: afgelast omfg! en geen vervanger, sefyu kwam naar frontstage van aruba en was echt bagger, veel swagger en roepen maar weinig kwaliteit dus we waren rap weg

Yo! Majesty (volgens boekske maar klopt precies niet): vrouwelijke MC met twee dj's, leuke verrassing! Veel energie en leuke beats, toch eens echte naam zoeken

Method Man & Redman: hierdoor immortal tech moeten missen maar was echt wel de moeite, Method zen micro trok echt op niets maar Redman maakte veel goe en publiek was massaal aanwezig en dikke sfeer. Wel soms nogal onverstaanbaar en veel geroep door elkaar (typische voor hiphop optredens, echt jammer). Blij dat ik ze gezien heb want ze blijven gwn classic natuurlijk. Op het einde ook Michael Jackson tribute waarmee iedere hiphop artiest afsloot op Splash.

Mrstrkrft: net zoals boyz noize rec weeral niet overtuigend veel volk maar weeral dikke feest.

TTC Dj Team: Electro/hiphop dj's leuke verrassing, 3e dj's was wel redelijk shitty gelukkig wisten zijn collega's da en haalde ze altijd redelijk rap van de decks

Hilltop Hoods: Australische hiphop, juist voor splash leren kennen dus kende er niet zoveel van maar smaakte wel naar meer, strak optreden.

Sammy Deluxe: duitse hiphop "legende" die nu commerciele toer opgaat volgens de locals maar toch nog altijd veel volk en was eigelijk nog wel deftig

Jedi Mind Tricks: Zit zeker in mijn top drie van het festival, sfeer zat goed, dikke nummers, show werd wel vooral gedragen door Vinnie Paz en Warchild. Jus Allah liep er wa bij als toerist ma voor de rest zaaalig. Mn broer die niet echt hiphop-minded is was direct fan na de show

La Coka Nostra: op front stage en echt weinig volk ondanks de vele LCN shirts en caps die je kon zien op festival. Iets minder als Jedi Mind maar nog altijd zeer goed, that's coke en jump around waren echt wel een van hoogtepunten voor mij. En LCN sticker kunnen bemachtigen =)

Clueso: duitse singer songwriter met reggae invloeden van op afstand bekeken en was wel oke maar paste niet echt in het stoere splash plaatje

Kid Cudi: strak optreden, kerel heeft echt wel talent, zowel rustige nummer als het hardere werk. Na zijn day & nite kwam crookers remix en werd de tent echt zot, nice way to end a show

Alter Ego: duitse minimal/electro leuk optreden, niet echt mijn ding

Roots Manuva: 10min gezien dus niet echt oordeel kunnen vellen maar zag er wel goed uit

Dj Vadim: was gewoon hiphop schijfkes aaneen aan het mixen maar that's it, had hier echt meer van verwacht

Stanton Warriors: breakbeat dj's, eerste keer dat ik zo een setje hoorde en was wel cava

Conclusie: leuk festival en zeker een aanrader voor wie eens iets anders wilt want dit vind je niet echt bij ons.

uit hiphop topic
nice da ons recencies toch wa overeenkomen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan