Archief - [TECH] Dynamische microfoon aansluiten op standaard PC-geluidskaart?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Prazock

Legacy Member
Hallo!

Ik studeer AudioVisuele Kunsten - Radio aan het RITS in Brussel en krijg dus heel wat audiogebonden opdrachtjes.

Omdat ik geen zin heb telkens naar de studio ginds te gaan (ik woon in Antwerpen), wil ik een deel van de opnames thuis via computer doen.

Ik heb hier een eenvoudige Sennheiser e835 dynamische microfoon die ik graag op m'n pc wil aansluiten. Maar tot nu toe lukt dat nog niet.

Ik gebruik een verloopsnoer van XLR naar grote jack en op die grote jackplug zet ik nog een koppelstuk dat naar kleine jack gaat (zodat het in m'n pc past).

Als ik dan probeer het signaal te monitoren geeft ie erg weinig signaal (superzacht)... Ook is het signaal dat binnenkomt vreemd vervormd (wat eventueel wel gebruikt kan worden voor één of ander scifi-luisterspel, maar dat terzijde :))

Ook heb ik een budgetmicrofoon van Philips (zo'n computergeval) dat op diezelfde microfooningang perfect geluid geeft! Enkel gaat het omcrappy opnamekwaliteit en wil ik deze dus niet gebruiken voor werkjes.

Ligt het aan de geluidskaart (is een standaardtype dat bij een HP pc geleverd zit) en moet is dus best een externe geluidsinterface aankopen (Een Edirol of een M-audio ofzo) of kan ik het op minder kostelijke manier oplossen?

Alvast bedankt!

Groet

Lorenzo

QplQyer

Legacy Member
Je koopt best nog een mengpaneeltje met mic preamps om aan te sluiten (een externe geluidskaart is ook een optie, maar wel duurder).

Behringer heeft goedkope mengpaneeltjes (40 euro ofzo) die daarvoor wel voldoen.

Rider

Legacy Member
Anders : in uw mixer tabblad, bij recording, zet ge uw Mic dB boost aan ;)

mr als't voor 't school is zou'k toch ook een mixertje ertussen hangen, en opnemen via de Line ingang ipv mic.

minder noise, en ge kunt uw volume direct aanpassen met schuiven / knoppen, ipv rechterklik & muizen in het mixer tabblad :p

Prazock

Legacy Member
Probleem is dat zelfs die Mic boost al aanstaat... :)

Hebben alle minimixers tegenwoordig standaar een mic preamp in hun XLR-ingangen ingebouwd of zijn er ook die dat niet hebben?

Bedankt alvast voor de replies!

Lorenzo

Da PzY

Legacy Member
der zijn er die da nie hebben, maar da komt bijna nie voor. meestal met IMP Invisible Mic Preamp. Ge hebt al behringer paneeltjes met 1 mic ingang van 30€ ofzo, ik zou dat aanraden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan