Prazock
Legacy Member
Hallo!
Ik studeer AudioVisuele Kunsten - Radio aan het RITS in Brussel en krijg dus heel wat audiogebonden opdrachtjes.
Omdat ik geen zin heb telkens naar de studio ginds te gaan (ik woon in Antwerpen), wil ik een deel van de opnames thuis via computer doen.
Ik heb hier een eenvoudige Sennheiser e835 dynamische microfoon die ik graag op m'n pc wil aansluiten. Maar tot nu toe lukt dat nog niet.
Ik gebruik een verloopsnoer van XLR naar grote jack en op die grote jackplug zet ik nog een koppelstuk dat naar kleine jack gaat (zodat het in m'n pc past).
Als ik dan probeer het signaal te monitoren geeft ie erg weinig signaal (superzacht)... Ook is het signaal dat binnenkomt vreemd vervormd (wat eventueel wel gebruikt kan worden voor één of ander scifi-luisterspel, maar dat terzijde
)
Ook heb ik een budgetmicrofoon van Philips (zo'n computergeval) dat op diezelfde microfooningang perfect geluid geeft! Enkel gaat het omcrappy opnamekwaliteit en wil ik deze dus niet gebruiken voor werkjes.
Ligt het aan de geluidskaart (is een standaardtype dat bij een HP pc geleverd zit) en moet is dus best een externe geluidsinterface aankopen (Een Edirol of een M-audio ofzo) of kan ik het op minder kostelijke manier oplossen?
Alvast bedankt!
Groet
Lorenzo
Ik studeer AudioVisuele Kunsten - Radio aan het RITS in Brussel en krijg dus heel wat audiogebonden opdrachtjes.
Omdat ik geen zin heb telkens naar de studio ginds te gaan (ik woon in Antwerpen), wil ik een deel van de opnames thuis via computer doen.
Ik heb hier een eenvoudige Sennheiser e835 dynamische microfoon die ik graag op m'n pc wil aansluiten. Maar tot nu toe lukt dat nog niet.
Ik gebruik een verloopsnoer van XLR naar grote jack en op die grote jackplug zet ik nog een koppelstuk dat naar kleine jack gaat (zodat het in m'n pc past).
Als ik dan probeer het signaal te monitoren geeft ie erg weinig signaal (superzacht)... Ook is het signaal dat binnenkomt vreemd vervormd (wat eventueel wel gebruikt kan worden voor één of ander scifi-luisterspel, maar dat terzijde
)Ook heb ik een budgetmicrofoon van Philips (zo'n computergeval) dat op diezelfde microfooningang perfect geluid geeft! Enkel gaat het omcrappy opnamekwaliteit en wil ik deze dus niet gebruiken voor werkjes.
Ligt het aan de geluidskaart (is een standaardtype dat bij een HP pc geleverd zit) en moet is dus best een externe geluidsinterface aankopen (Een Edirol of een M-audio ofzo) of kan ik het op minder kostelijke manier oplossen?
Alvast bedankt!
Groet
Lorenzo
) kan een voorversterker u daarbij helpen