Archief - [Voorstel] CD-reviews op games.telenet?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Access

Legacy Member
zou't nie cool zijn mochten we een cd review sectie op de mainsite hebben. Er is namelijk al zo een cinema sectie en ik denk toch da gamers veel naar muziek luisteren :music:

Addow

Legacy Member
Access zei:
zou't nie cool zijn mochten we een cd review sectie op de mainsite hebben. Er is namelijk al zo een cinema sectie en ik denk toch da gamers veel naar muziek luisteren :music:
Ewel, Access, uw voorstel klinkt wel aanlokkelijk. En ik apprecieer enorm dat er mensen begaan zijn met de community en wat daar nog bijhoort.

Maar aan de andere kant komt in mij de realist naar boven, die zegt dat dit tamelijk hopeloos gaat worden. Als je het profiel van een gamer voor de geest haalt, weet jij net als ik, dat gaming centraal staat en niet even naar de dichtsbijzijnde muziekzaak stappen om de nieuwste van Daft Punk op te pikken. Aangezien het aantal ID-requests hier elke dag blijft groeien, kunnen we hier o.a. uit concluderen dat er maar al te graag de eerste de beste p2p-client opgestart wordt en alzo aan hun muziek geraakt wordt.

En door het toenemende aantal mass-requests wordt dit statement alleen maar meer kracht bijgezet.

Hiermee wil ik je absoluut niet ontmoedigen, Access. Ik vind het een enorme opsteker voor anderen dat jij (en wel meerdere personen) zich voor zulke zaken willen inzetten. Maar weeg zeker ook eens de energie (die je erin gaat steken) af met het nutheidsgehalte en de appreciatie die je ervoor terugkrijgt, tenslotte blijft het 1 groot vrijwilligerswerk.

Maar alleszins mag je aankloppen bij mij indien je dit voorstel echt wil doordrijven. Ik wil daar gerust eens over spreken met de reviewcrew.


MzZl,
Addow

BraveHeart

Legacy Member
Mischien is dees wel boeiend voor vinyl DJ's en anderen die met muziek aan het draaien zijn.

Ik zie hier genoeg nieuwste vinyls gekocht rated threads staan, waarom geen onderdeel inbouwen in het forum waar ieder zijn zeg heeft over je vinyls ?
Wat ervaring en kennis opdoen voor beginnende en ervaren muziekliefhebbers kan geen kwaad en ge zijt er ook wat mee als ge naar iets uitkijkt of ge wilt weten of dat geen je wilt kopen ook de moeite is.
Waarom ook geen reviews schrijven voor DJ hardware.
Een klein review hoekje op TMF moet kunnen :niceone:

XoN`-

Legacy Member
Addow zei:
Aangezien het aantal ID-requests hier elke dag blijft groeien, kunnen we hier o.a. uit concluderen dat er maar al te graag de eerste de beste p2p-client opgestart wordt en alzo aan hun muziek geraakt wordt.


Euhr ... p2p zullen er altij zijn & het feit da ge hier track id request hed zal g'n stijging van gebruik van p2p geven hoor.

Ik zie het meer dat mensen weet hebben van het 'music' forum, want vroeger wasset ni echt duidl :)

Baloo

Legacy Member
waarom maken we dan geen forum los van telenet ?
Alleen voor de muziek dan ?

Met dezelfde mensen , dezelfde sfeer , maar dan groter ?
Of ben ik weer aan het dagdromen ?

exploder

Legacy Member
Wel cool, mss zou da wel sjiek zijn, mja er bestaan zoveel verschillende genres enal, erbestaan zoveel bands, zoveel...

Could give it a try?

XoN`-

Legacy Member
en daarbij nog ... hoeveel cds per week komen er wel nie uit rekening houdende met pakweg een 6-10 tal genres mh

Easter~Egg

Legacy Member
Mja addow,
Ik heb ook al een paar tracks aangevraagd, die overigins snel herkend worden op dit forum, thanx daarvoor.
Ik heb ze eerst via p2p gedownload, opgezocht en nadien daardoor wel op vinyl gekocht..

Eagle`

Legacy Member
had ek paar maanden geleden ook al ni zon voorstel ingedient ? :p blijkbaar gaat er nu is over gebabbeld worden, nice :)

Hyperinsomnia

Legacy Member
BraveHeart zei:
Ik zie hier genoeg nieuwste vinyls gekocht rated threads staan, waarom geen onderdeel inbouwen in het forum waar ieder zijn zeg heeft over je vinyls ?
idd, beetje verder uitgewerkt

Een subforum voor
* hardware-guides (zoals hier nu al een paar keer zijn verschenen)
* topics van elk genre muziek, waar men dan kan discusiëren over vinyls etc...

Zou behoud ge het overzicht
+ veel minder "ik wil ook beginnen draaien threads" (ergert mij niet hoor, maar het is maar stom als iedereen 100* hetzelfde zegt, en ge kunt nog altijd discussie-threads over hardware maken)
+ meer motivering om hardware-guide up-to-date te houden!

Da's mijn gedacht:)

BongZrGooD

Legacy Member
Ik vind het een goed voorstel, maar weer komt bij mij dat duivelke naar boven...
Waarom alleen voor de dj's?
En Addow, ik begrijp je terughoudendheid inzake de P2P kwestie... Maar er worden ook enorm veel divxen gedownload, dus die regel kan ook daar op gaan.
De music community wordt groter maar ik denk dat het merendeel toch vaste klanten zijn alhier, ik kom redelijk weinig mensen van hier tegen op de game fora die ik bezoek...maar ja, wie ben ik hé... ;)
Misschien een vinyl review en een cd review onderdeel apart houden, lijkt mij al een beetje logischer.
En ook toezien op de manier waarop een review gebeurt, iets van "de nieuwe Robbie Williams roxors your boxors" zie ik het liefst niet verschijnen. N/O aan Robbie en zijn fans, kvind em zelf wel een toffe entertainer maar gewoon als voorbeeld.
Een regelgeving over hoe een review moet opgebouwd zijn of zo...
Ook begrijp ik dat het een onoverzichtelijk boeltje kan worden, zeker als iedereen zomaar cd's gaat reviewen; als je niet genregericht gaat werken is het bijna niet te doen...
Maar toch, een zeer interessant voorstel imo...

Groetjes,
BongZ
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan