Archief - Wat zou dit waard zijn ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

tfcw2000

Legacy Member
Wat zou het volgende waard zijn :

Asus A8N-SLI Deluxe mobo met Zalman passive chipset cooler
AMD64 3500+ Venice core E6 (loopt op 2500Mhz) met Zalman 7000-CU cooler
2x512Mb Dual channel Kingston HyperX PC3500 (434Mhz) DDRAM
Msi 6800GS - 256Mb DDR3 (loopt op 485/1280) met Zalman 700 cooler
WD 160Gb SATA II - 8Mb cache
Windows XP SP2 Engels inbegrepen (OEM versie voor deze HW combo)

CPU kan zelf tot 2740Mhz maar het snelheids verschil is te klein om daar de CPU voor te stressen. Op 2,5Ghz draait hij op 1,4V. Voor de 2,7Ghz moet je al snel 1,52V zetten , anders niet stabiel in Prime95
Momenteel staat het als volgt :
250Mhz FSB * 10 = 2,5Ghz - 1,4V op CPU core
DDR op 333 (wat neerkomt op 408Mhz met deze hoge FSB) met timmings : 2-3-3-6 - 1T met 2,7V op DDR
De graka kan zelfs tot 510Mhz/1325Mhz maar weer : zonder zichtbaar resultaat en daarom terug op 'veilige' waarde gezet : 485/1280)

3DMark06 : 2780
Alles stressed tot het uiterste : (CPU/graka) : 2845

Greet'z

Zowel van mobo als van graka nog doos. Geen waarborg meer (althans niet in de winkel)

Hoeveel zou dit gaan ?

Trench

Legacy Member
ik schat 250-300 (zonder xp), maar zit er geen case/voeding enzo bij?

tfcw2000

Legacy Member
Is wel een groot verschil ts de 2 posters hé.......

Kast ?
Dat kan eventueel ja : Coolermaster Centurion met 420W voeding (silent) met 1x 12cm fan en zo van die blauwe lichtjes ;-) : metaal kleur

De HD steekt in een CoolDrive3
Alles managed door een Aerogate III van Coolermaster

Ook zit er dan nog een NEC DVD/CD RW Dual layer in (ook metaal frontje)
en.....een floppyke....(yep..)

Maar de kast was ik eigenlijk niet van plan om weg te doen.

Trench

Legacy Member
bwa, veel verschil is het toch niet,
als hij xp erbij rekend, en ik niet..
in principe is xp 80euro ofzo waart. maar dit zou ik
nooit extra ervoor betalen :) dus ik heb geschat zonder xp

|XcW|

Legacy Member
Met de kast enal erbij idd zo een €400. Ik geloof dat het ram niet echt zo goedkoop is hé?

CreaTe@SoF2

Legacy Member
ram is nie zo veel duurder vergeleken met anderen hoor ;)

tfcw2000

Legacy Member
|XcW| zei:
Met de kast enal erbij idd zo een €400. Ik geloof dat het ram niet echt zo goedkoop is hé?

Toen ik het zo'n 8 maanden geleden kocht : ongeveer 135 euro.
Is zo met van dat blauwe alu heat spreaders...wel chick zenne....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan