Archief - Altijd 100% cpu gebruik

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Den Pierre

Legacy Member
Als ik windows opstart heb ik altijd 90-100% cpu gebruik(wisseldt soms af). Als ik bij processen kijk, dan gebruikt explorer.exe enzo dat cpu gebruik allemaal, maar na een tijdje als ik alles afsluit bekom ik dit:
http://img30.exs.cx/my.php?loc=img30&image=probleem7bg.jpg

Zoals ge op screen ziet is mijn cpu gebruik 97% en mijn niet-active syste... 99%, m a w zou mijn cpu gebruik maar 1% mogen zijn :crazy:
Aangezien mijn pc ook enorm traag is, denk ik dus dat de 97% cpu gebruik klopt en de rest niet...

Ik heb al het volgende geprobeerd:
-ad-aware scan
-housecall virusscanner
-hijackthis en niet echt iets verdachts gevonden
-systeemherstel naar wanneer ik het nog niet had
-en natuurlijk veel keer heropstart
-cpu draait aan normale snelheid( soms kan cool 'n quiet ambetant doen daarom ...)

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn en wat ik eraan kan doen, of zal het toch maar format worden?:help: :help: :help:

i386dx

Legacy Member
Dat zijn de Niet-Actieve systeemprocessen. "Niet Actief" dus 99% van den tijd is je processor niets aan het doen (idle). Dit is normaal en niets om je zorgen over te maken

//edit: te snel geantwoord en nie alles gelezen... :wtf:

Sh@dow

Legacy Member
ik heb ook zoiets voor het moment en ik zal voor het gemak een format doen, dan heb ik weer plaats en kan ik weer alles een beetje deftig ordenen :D

Block

Legacy Member
installeer eens iarsn taskinfo en zie welk proces, wanneer zoveel verbruikt.

Den Pierre

Legacy Member
Kheb gevonden wat het probleem is:
Ik had namelijk zaterdagnamiddag verschillende ide's en sata harde schijven aangekoppeld. Ik starte mijn computer opnieuw op en had toen dit probleem niet. Ik heb er zaterdagavond voor de rest geen problemen mee gehad. Vanaf zondagmorgend had ik dit dus, en probeerde vanalles. Ik heb dan die hd's eens terug afgekoppeld en gereboot en het was over. Ik koppelde alleen de sata hd's aan en had terug dit probleem wanneer ik rebote, maar niet wanneer ik in windows die sata hd's aankoppelde. Nu wil em wel normaal doen als ik boot met die hd's aangekoppeld(ondertss niets veranderd).:wtf:

Nu heb ik alleen het probleem dat em op mijn dfi nf3 socket 754 mijn promise ata controller niet wil vinden/installeren. Normaal kan ik gewoon in windows xp via configuratiescherm hardware zoeken en dan vindt em die en installeer ik het met nen driver, maar nu wil windows die niet herkennen, tonen bij ongeinstalleerde hardware en in bios staan volgens mij alle dingen goed.:(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan