Archief - BIOS-update

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PieterJ

Legacy Member
Ik heb van een vriend de raad gekregen om mijn bios eens up te daten :help:

Hij zij met dat het niet zo moeilijk is, maar wel zware gevolgen heeft (kan hebben) als je iets misdoet. Hij zei me op de juiste versie te zoeken via de site van de fabrikant (in dit geval Gigabyte).
Dit heb ik dan gedaan, en voor bios kom ik op de volgende pagina:
http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Support/BIOS/BIOS_GA-7DX.htm

Vooreerst, welke van de 3 moet ik nemen? :-S
Maar vooral, is dit compatibel met mijn moederbord, want er staat bij voor Athlon 2000+ ..., terwijl ik maar over een 1800+ beschik...

Help mij, want ik wil natuurlijk liever niet dat ik mijn moederbord kapot maak...

Psy

Legacy Member
in ieder geval moet je 100% zeker zijn dat die bios voor jouw moederbord is, dat het model & merk op de update site overeenkomt met je eigen moederbord, als je daar al geen 100% zekerheid op hebt laat je het idee best maar al vallen...

als je het wel zeker bent mag je de bovenste bios nemen, das de recentste (datum staat erbij :p), die 2000+ wil enkel maar zeggen dat die bios ervoor zorgt dat je moederbord tot 2000+ cpu's zal ondersteunen. niet dat hij *enkel* maar de 2000+ ondersteund.

edit, viel me net op dat je ook moet nakijken of je moederbord revisie 3 is, want de bios'en werken enkel op die rev.
dit kan je meestal wel vinden op het moederbord zelf, naast het modelnr of zo, ofwel in je handleiding vooraan zal het ook wel ergens staan neem ik aan.

sommige merken hebben een programma zodat je je bios kan flashen (=updaten) vanuit windows, wat vrij riskant is imo..
ikzelf doe het altijd met awdflash (dos), nog nooit wat foutgelopen.

PieterJ

Legacy Member
Het is REV. 4.0 First Edition. Is dit ook goed?

Zo ja, hoe ga ik nu concreet te werk om te flashen?

Exit

Legacy Member
als ge geen problemen ondervindt NIET FLASHEN/updaten.
da is vooral als zaken nie goed werken, nieuwere zaken te odersteunen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan