THoRaXX
Legacy Member
hier zo volledig mogelijk het verhaal:
een dikke maand geleden kreeg ik regelmatig na het sluiten van mijn browser (zowel IE als FF) een foutmelding die het volgende zei:
svchost.exe - Toepassingsfout
De instructie op 0x007f178f verwijst naar geheugen op 0x00000238.
De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.
Klik op OK om het programma te beeïndigen.
Klik op annuleren om fouten op te sporen in het programma
OK Annuleren
Dit begon regelmatiger te gebeuren, op den duur ook bij andere programma's, dus ik besloot eens te scannen op virri en spyware (met 2 verschillende online virusscanners, AVG, Ad-aware en Spybot S&D)
veel meer dan de gewoonlijke berg stoute cookies en een paar trojans vond ik niet en na die scans was het probleem niet opgelost.
Aangezien ik al een jaar deed met deze windows xp besloot ik gewoon maar eens te formatteren, dit was nog in januari.
Een tijdje leek alles vlot te gaan, en was het probleem verdwenen, tot ik gisteren reboote, dezelfde foutmelding als hierboven kwam op mijn welkomstscherm (net na het zwarte scherm met het balkje, het blauwe scherm dus).
Ok of annuleren maakten beiden geen verschil, het resultaat was dat alles heel traag ging, en ik op den duur (na account te kiezen) in mijn profiel geraakte was mijn taakbalk herleid tot een grijs streepje (dat ik niet naar boven kon uitrekken ofzo) en kon ik niet meer op het internet.
Alle programma's buiten verkenner weigerden dienst.
Aangezien ik nog maar net geformatteerd had dacht ik dat het aan mijn hardware lag, meerbepaald aan mijn ram, dus ik heb het latje eens vervangen, zonder verbetering.
Ik begon te vermoeden dat het een virus was dat zich niet met een format liet verwijderen, een bootsectorvirus.
Vandaag heb ik opnieuw geformatteerd, en nu heb ik een hele reeks aan nieuwe problemen en foutmeldingen zoals een foutmelding zodra ik aanmeld, lsass.exe die stopt en een afteller aanzet die ik in dos met shutdown -a moet stoppen (het dosvenster, afteller en foutmelding kwamen plots op mijn scherm)
Ik kan mijn computer niet meer op een normale manier afsluiten (als ik op afsluiten klik kom in ik het venstertje van afmelden, bij de taskmanager staan de afsluitopties in grijs)
Al deze problemen keren trug iedere keer als ik reboot, de afteller blijft terugkomen.
Met een nog verse windows xp heb ik gezocht naar een virusscanner die bootsectors kon scannen, ik kwam terecht bij F-Prot Antivirus.
het resultaat zie je hier dit is dus nog geen uur na format en installatie windows.
Weet iemand hoe ik deze vuiligheid voorgoed buiten krijg, en of al mijn problemen hiermee opgelost zijn?
Mvg, Kenny




